Koncern MANN+HUMMEL znacznie zwiększył swój potencjał badawczo-rozwojowy. Dwa najnowszej generacji stanowiska badawczo-kontrolne o wartości ponad 500 tys. euro przyspieszą procesy rozwojowe w zakresie filtracji oleju i paliwa.
MANN+HUMMEL, partner rozwojowy i dostawca seryjny dla międzynarodowego przemysłu samochodowego i maszynowego, zainstalował w swoim centrum badawczo-rozwojowym w Ludwigsburgu dwa najnowszej generacji stanowiska badawczo-kontrolne, zwiększając tym samym swoje moce badawcze. MANN+HUMMEL jest pierwszym w Europie klientem amerykańskiej firmy Bonavista, który stosuje nową technologię pulsacyjną. Drugie urządzenie jest najnowszym osiągnięciem renomowanego producenta niemieckiego firmy Maximator.
Tzw. stanowisko multipas wyposażone jest w licznik cząsteczek i kontroluje wydajność filtracji względem stopnia ich separacji i żywotności. Jest to już trzecie w koncernie MANN+HUMMEL w Ludwigsburgu stanowisko tej nowoczesnej i wysoce zautomatyzowanej techniki. Drugie urządzenie, uniwersalne stanowisko kontrolne symuluje i testuje funkcje i warunki pracy obiegu oleju silnikowego, np. różne ciśnienia, ilości przepływu, temperatury itd. Symulacje te zastępują testowanie funkcji bezpośrednio przy silniku. Zalety: badania kontrolne prowadzone są szybciej w znormalizowanych warunkach, a wyniki badań pozwalają na lepsze porównania. Oba stanowiska uzupełniają istniejący już sprzęt badawczy o najnowocześniejszą technologię. Centrum badawczo-rozwojowe w Ludwigsburgu udostępnia swoje laboratorium całemu zapleczu rozwojowemu grupy MANN+HUMMEL. Aktywność badawczo-rozwojowa w zakresie dopasowywania do specyficznych dla danego kraju wymogów odbywa się we wszystkich najważniejszych lokalizacjach MANN+HUMMEL na świecie.
- Kto dobrze smaruje, ten długo jedzie – motto to jest wciąż aktualne i odnosi się do najnowszych przykładów nowoczesnej techniki motoryzacyjnej. Dobre smarowanie to nie tylko właściwy olej w wystarczającej ilości, ale także odpowiednia filtracja materiału smarnego. Jeżeli jakość tego materiału jest stale poprawna, to można spełnić wymogi co do optymalnej wydajności i dłuższej żywotności silników oraz dłuższych przerw serwisowych. W oleju silnikowym zbierają się cząsteczki zanieczyszczeń z różnych źródeł: kurz z otoczenia, resztki zanieczyszczeń z produkcji i montażu oraz ścier metaliczny lub sadze z nie w pełni spalonego paliwa. Cząsteczki, które mogą powodować poważne uszkodzenia są mniejsze niż średni przekrój ludzkiego włosa (ok. 75µm). Już cząsteczki o wielkości 10 µm przyspieszają zużywanie się silnika. Jednak nawet cząsteczki o wielkości 1 µm w wysokiej koncentracji mogą być przyczyną uszkodzeń silnika. Stałą wydajność silnika w dłuższym okresie czasu można osiągnąć tylko za pomocą odpowiedniej filtracji oleju silnikowego. MANN+HUMMEL oferuje dla różnych zastosowań i wymogów wysoko wartościowe filtry oleju i moduły filtracji oleju. Uwalniają one oleje z zanieczyszczeń i stałych cząstek, chronią przed zużyciem silnika, nadmiernym zużyciem paliwa i ograniczają emisję spalin.
Na wolny rynek części zamiennych MANN+HUMMEL pod marką MANN-FILTER oferuje elementy filtracji oleju, wymienne filtry oleju i filtry oleju dla kompresorów.
Komentarze (0)