Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

MANN+HUMMEL w Porsche

Filtry powietrza dla silników o pojemności 3,6 i 3,8 litra w Porsche 911 Carrera pochodzą z MANN+HUMMEL. Dojrzałe wzornictwo i wysoka funkcjonalność podkreślają doskonały obraz pod maską samochodu. Specjalne otwory dźwiękowe i rezonator nadają typowy dla Porsche dźwięk.

Filtr powietrza z MANN+HUMMEL do Porsche Carrera filtruje nie tylko powietrze. Skomplikowana w konstrukcji część budowy oferuje posiadaczom Porsche przy otwartym bagażniku niebywałą moc i sportową dynamikę poprzez wymyślne, wysoce funkcjonalne wzornictwo. Przyciągające wzrok wzornictwo obudowy filtra stawia wysokie wymagania pod względem doboru materiału i jakości produkcji. Najbardziej charakterystycznym znakiem rozpoznawczym filtra powietrza są licowana powierzchnia i aluminiowa plakietka z logo Porsche. Aspekt wzornictwa jest tym ważniejszy, że filtr powietrza zajmuje niemal całą widoczną przestrzeń w obrębie silnika.



Poza otworami napływu zanieczyszczonego powietrza z lewej i prawej strony filtr powietrza z obu stron obudowy ma dodatkowe otwory dźwiękowe. Służą one lepszemu brzmieniu typowego dla Porsche odgłosu. Dla ochrony przed zasysaniem gorącego powietrza i napływem zanieczyszczeń otwory te zostały zamknięte wkładem włókninowym. Umiejscowienie filtra powietrza nad układem spalinowym stawia wysokie wymagania co do odporności układu na temperaturę. Dlatego też konstruktorzy z MANN +HUMMEL dla uszczelnienia obu owalnych wkładów filtracji zamiast zwyczajowo stosowanej pianki poliuretanowej czy standardowych elastomerów zastosowali po stronie odpływu przefiltrowanego powietrza silikonową uszczelkę. Stała pozycja klejonych fałd filtra powietrza dba o niezmiennie wysoką jakość sygnału w przewodach czystego powietrza i w zintegrowanym dmuchomierzu. Dodatkowa siatka po stronie przepływu również poprawia jakość sygnału. System spełnia przy tym bardzo dobrze wysokie wymagania względem ograniczonej utraty ciśnienia przy jednoczesnej wysokiej pojemności zanieczyszczeń. Poprzez zoptymalizowane przepływowo wykonanie wszystkich elementów budowy w ścisłej zgodzie z powstałym wkładem filtracyjnym udało się nawet znacznie przekroczyć wyznaczone cele. System filtracji powietrza do 3,8-litrowego silnika charakteryzują jeszcze inne techniczne nowinki. Konstruktorzy z MANN +HUMMEL wykorzystali know-how z rozwoju i produkcji łączonych rur ssawnych. Po stronie czystego powietrza filtr powietrza wyposażony jest w przełącznikowy rezonator, który aktywnie kształtuje sportowe brzmienie silnika. Zintegrowany w filtrze powietrza ogranicznik napędza przez wał pokrywę, która zapobiega dławieniu rezonatora.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony