Promocje

ponad rok temu  31.01.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Marka nie ma znaczenia

W 2008 roku zaledwie 55% ankietowanych deklarowało, że zmienia opony z letnich na zimowe. Badania przeprowadzone przez serwis Allegro.pl pokazały, że sytuacja znacznie się poprawiła.

- Ponad 90% ankietowanych zdeklarowało, że w ubiegłym roku poruszali się autem wyposażonym w opony zimowe, a dodatkowe 5% używało w tym okresie opon całorocznych – mówi Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl. - W przypadku zakupu „zimówek” dominują opony nowe, stanowiąc 60% wszystkich transakcji na platformie Allegro.

Jak pokazały badania, Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej, a głównym powodem zakupu nowego kompletu ogumienia jest zużycie poprzedniego (80%). 23% badanych przyznało, że wymienia opony, gdy ich wiek wynosi 4 lata. W pierwszej trójce najczęściej wybieranych marek opon zimowych znalazły się w kolejności: Dębica, Continental i Goodyear. Marka nie gra jednak istotnej roli przy wyborze – znajduje się dopiero na czwartym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których Polacy wybierają „zimówki”. Ankietowani na pierwszym miejscu postawili na „przyczepność”, a dopiero potem na „cenę”. Dalej w kolejności znalazły się: wynik w testach, marka i opinie użytkowników o produkcie. Listę zamyka wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

Swoją wiedzę o oponach zimowych Polacy czerpią przede wszystkim z fachowych publikacji w prasie i Internecie. Ponad połowa ankietowanych wybiera właśnie te źródła informacji. Nieco mniej, bo 43% ankietowanych korzysta dodatkowo z wiedzy internautów, znajdując potrzebne dane na forach tematycznych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony