Paliwa i oleje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Materiały smarowe

wysokiej jakości firmy Neste Oils

Pod nazwą Neste Oils kryje się położony na dalekiej północy, jedyny w Europie producent materiałów smarowych, wykorzystujący produkowane według najnowszych technologii własne syntetyczne oleje bazowe i oleje bazowe rodzaju syntetycznego.

Ograniczenia ustawodawcze dotyczące zużycia paliwa i szkodliwych wyziewów do atmosfery

Problem ochrony środowiska naturalnego i ograniczoności zasobów naturalnych zaostrza się z każdym rokiem i wymaga podjęcia specjalnych kroków odnośnie zmniejszenia zużycia paliwa i zmniejszenia szkodliwych spalin samochodowych. Wiele krajów wprowadziło już w życie szereg norm ekologicznych, nakazujących zaprojektowanie nowych silników i co za tym idzie opracowanie technologii produkcji nowych olejów smarowych. Takie normy obowiązują w Europie (dyrektywy UE) i w Ameryce (Clean Air Act. CAFE). Zwiększenie odstępów między kolejnymi wymianami oleju i przebiegu silników między przeglądami serwisowymi także przyczyniają się do zmniejszenia obciążenia środowiska.




Wymogi w stosunku do olejów silnikowych stają się coraz bardziej zindywidualizowane
Obostrzenie norm ekologicznych i duża konkurencja wśród producentów samochodów powodują, że wymogi dotyczące właściwości olejów silnikowych stają się coraz bardziej zindywidualizowane. Dla wielu modeli samochodów nie wystarcza już zgodność olejów z międzynarodowymi klasyfikacjami wydajności, takimi jak amerykańska API i europejska ACEA. Chociaż te klasyfikacje, tak jak poprzednio, są podstawowe, to wielu dużych producentów samochodów, takich jak: General Motors, Volkswagen, Daimler Chrysler, BMW i in., wprowadzają dodatkowe wymogi, odpowiadające poszczególnym modelom samochodów lub nawet poszczególnym modelom silników.

Wymogi w stosunku do olejów silnikowych ciągle wzrastają
Do tego, aby wyprodukować silnik, który będzie odpowiadał wymogom norm ekologicznych, niezbędne jest wykorzystanie dodatkowych urządzeń do oczyszczania spalin, na przykład takich, jak katalizatory. W smarach znajdują się domieszki, zapobiegające zużyciu się silnika, w skład których wchodzą związki metali, jak również fosforu i siarki. Ale wykonując pożyteczną funkcję, skracają one zarazem znacznie okres aktywności urządzeń do oczyszczania spalin, co powoduje konieczność zmniejszenia zawartości tych związków w oleju silnikowym. Jest to bardzo skomplikowane zadanie, szczególnie w połączeniu z wymogami zwiększenia odstępów między kolejnymi wymianami oleju, zmniejszenia jego zużycia i zmniejszenia lepkości (w celu minimalizacji zużycia paliwa). Należy także zauważyć, że różni producenci samochodów stosują różnorodne rozwiązania techniczne w celu zmniejszenia toksyczności spalin, co z kolei prowadzi do specjalizacji i zaostrzenia wymogów w stosunku do olejów do różnych modeli silników. Wiadomo, że oszczędność paliwa (zwiększenie wydajności spalania) można osiągnąć dzięki wykorzystaniu olejów z małą lepkością i domieszek zmniejszających tarcie. Aby wykorzystanie olejów o małej lepkości było możliwe, należy stosować specjalne materiały i technologie do powierzchniowej obróbki narażonych na tarcie elementów silnika. W tej kwestii także występują istotne różnice w sposobach rozwiązania tych problemów między producentami silników, którzy z kolei stawiają nowe indywidualne wymogi, dotyczące środków smarowych. Jednym z efektywnych środków konkurencji producentów samochodów jest także przedłużenie odstępów między kolejnymi wymianami oleju i zwiększenie przebiegów między przeglądami serwisowymi. Długość użytkowania oleju silnikowego w ciągu ostatnich dziesięciu lat zwiększyła się o około trzy razy. W wielu nowych modelach samochodów zainstalowany jest wskaźnik, informujący o zakończeniu okresu między przeglądami serwisowymi, w celu otrzymania maksymalnej wydajności oleju silnikowego. Nowoczesne silniki mają znacznie mniejszą skłonność do zanieczyszczeń w porównaniu z ich poprzednikami, ale razem z tym należy zapewnić wysoką stabilność właściwości smarów w czasie, dlatego wymogi, dotyczące olejów ze zwiększonymi odstępami między kolejnymi wymianami zasadniczo się różnią od zwykłych wymogów.

Przyszłość olejów silnikowych – to syntetyczne oleje bazowe i domieszki nowego typu
Tradycyjne mineralne oleje bazowe nie są w stanie zaspokoić wciąż rosnących wymogów, dotyczących smarów, dlatego do produkcji nowych olejów silnikowych wykorzystywane są czyste syntetyczne oleje bazowe, niezawierające siarki i innych domieszek, a także domieszki nowego typu z małą zawartością popiołu, fosforu i siarki (Low SAPS). Kompania Neste Oils to jeden z głównych producentów syntetycznych olejów bazowych w Europie. Większość olejów silnikowych marki Neste zawiera oleje bazowe najwyższej jakości NEXBASE®, produkowane przez kompanię Neste Oils. Tylko na bazie olejów bazowych tego typu możliwa jest produkcja smarów o wysokiej technologii, odpowiadających wciąż wzrastającym wymogom producentów samochodów. Kompania Neste Oils ściśle współpracuje z użytkownikami wyrobów, dostawcami domieszek i producentami samochodów i wspólnie opracowuje technologie produkcji środków smarowych, które odpowiadają najnowszym warunkom technicznym i normom ekologicznym.

Asortyment wyrobów Neste Oils obejmuje w całości syntetyczne oleje specjalne do wielu znanych marek samochodów

Neste City Pro A5/B5 OW-30 jest olejem silnikowym przeznaczonym do dłuższych odstępów między kolejnymi wymianami, przyczyniającym się do oszczędności paliwa. Został on specjalnie opracowany dla najnowszych modeli samochodów osobowych Volvo z 5-cylindrowymi silnikami (poczynając od 2005 roku), wymagającymi zgodności z ACEA A5/B5. Maksymalny odstęp między kolejnymi wymianami oleju dla tych nowych modeli wynosi 30 000 km lub 1 rok. Olej może być stosowany także do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych i vanów Renault, Citröen i Peugeot, wymagających poziomu wydajności ACEA A5/B5 lub API SL, SJ/CF.

Neste City Pro LL 5W-30 został specjalnie opracowany dla silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszych modeli samochodów Opel i Saab koncernu GM. Może być także stosowany w innych benzynowych i wysokoprężnych silnikach japońskich, francuskich i włoskich samochodów osobowych i vanów, których wymogi, dotyczące oleju silnikowego są na poziomie ACEA A3, B3, B4 lub PI SL, SJ/CF. Neste City Pro W LongLife III 5W-30 to olej silnikowy przeznaczony do dłuższych odstępów między przeglądami serwisowymi. Zastępuje on wszystkie oleje odpowiadające wymogom 503.00//506.00 LongLife I i II koncernu VAG, z wyjątkiem silników wysokoprężnych VW V10 i R5. Odpowiada także poziomowi wydajności VW 504.00/507.00. Może być także stosowany do starszych modeli WAG zgodnie z wymogami VW 500.00, 501.01, 502.00, 503.01, 505.00 i 505.01. Olej zalicza się do klasy Low SAPS (olej o niskiej zawartości popiołu, fosforu i siarki). Dzięki temu olej jest stosowany również do samochodów, w których wykorzystany jest filtr cząstek stałych w spalinach.

Neste City Standard 5W-30 – jest to syntetyczny olej silnikowy o małej lepkości klasy ACEA A1/B1, który jest przystosowany do nowych wymogów, dotyczących zmniejszonego tarcia i czystości silników benzynowych. Ten produkt, biorąc pod uwagę jego właściwości, szczególnie pasuje do nowych silników Ford, dla których poleca się wykorzystanie oleju zgodnie ze specyfikacjami M2C 913-B, M2C 913-A lub M2C 912-A1. Olej zawiera najlepsze nowoczesne domieszki, które znacznie zwiększają jakość smarowania, zapobiegają korozji i powstawaniu nagaru, zachowują skuteczność w ciągu całego okresu użytkowania. Specjalne oleje Neste Oils wyróżniają się szczególnie niskim zużyciem, przyczyniają się do znacznej oszczędności paliwa, zachowania czystości silnika i zmniejszenia jego zużycia w ciągu długiego okresu użytkowania.

W imieniu naszej kompanii życzymy wam łatwej i bezpiecznej drogi!

Jorma Niskała
Dyrektor działu
opracowań wyrobów Neste Oils

bezpośredni dystrybutor
na teren Polski:
P.H.U. Andrzej Klimowicz
15-187 Białystok, ul. Żwirowa 5
tel./fax (085) 675 57 37
tel. (085) 676 05 88
e-mail: oleje@olejeklimowicz.pl
www.olejeklimowicz.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony