Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Mechanik Roku 2006
W niedzielę, 21 maja br., w Łódzkim Centrum Logistycznym Foty został rozstrzygnięty finał IV edycji konkursu o tytuł Mechanika Roku.

Puchar dla najlepszego Mechanika Roku 2006 otrzymał Adam Butowicz z Leader Service w Szczecinku. Oprócz pucharu, dyplomu i satysfakcji zwycięzca zabrał do domu główną nagrodę o wartości 82 tysięcy zł. W jej skład wchodzi urządzenie pomiarowe FSA 740 firmy Bosch, zestaw lamp warsztatowych od firmy Lena Lighting, młotek z uchwytem szybko mocującym od firmy Tip Topol, zestaw narządzi Stahlwille, ładowarka Deca Smart 3300 od firmy Sosnowski, a także prenumerata magazynów branżowych. Piętnastu finalistów konkursu o tytuł Mechanika Roku miało do rozwiązania 11 zadań. Kilka z nich dotyczyło obsługi klienta, pozostałe były zadaniami warsztatowymi. Część praktyczna odbywała się we wzorcowym warsztacie Akademii Technicznej Leader Service. We wszystkich konkurencjach niepokonany był Adam Butowicz.

Wyniki finału:
1. Adam Butowicz, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Adam Butowicz, Szczecinek
2. Marek Panic, Auto Service, Pszczyna
3. Paweł Bober, Autoryzowany Dealer Toyoty – Serwis, Kraków
4. Sławomir Kubas, Mechanika Pojazdowa, Pabianice
5. Jacek Bagiński, Mechanika Pojazdowa H.Carewicz, Kołobrzeg
6. Andrzej Sulżycki, P.W. Auto-Max, Olsztyn
7. Ryszard Sobol, B. MIKUS S.J., Chełm
8. Ryszard Ćwiertnia, Auto Service-Rick Ryszard Ćwiertnia, Zembrzyce
9. Witold Szymczak, Obsługa Samochodów Andrzej Kulawik, Warszawa
10. Janusz Prządka, STW Pszczyna Sp. z o.o., Pszczyna
11. Roman Elżbieciak, P.H.U. Auto Precyzja, Żywiec
12. Rafał Rosielewski, Firma Handlowo-Usługowa Roman Rosielewski, Koszalin
13. Tomasz Pokrzywiński, KRAK-TEST S.C. Jacek Lis, Wojciech Bąk, Słomniki
14. Dariusz Stępniewski, Konserwacja i Naprawa Pojazdów Samochodowych Jan Stępniewski, Iłża
<_MG_0211.jpg>
<_MG_0062.jpg>
<_MG_0021_2.jpg>
Sponsorami tegorocznej edycji konkursu były firmy: Bosch, Fota, Goodyear, Lena Lighting, Sosnowski, Stahlwille, Textar, Tip Topol, oraz Valvoline. Konkurs o tytuł Mechanika Roku odbywa się już od czterech lat. Jego organizatorem jest firma Fota S.A., czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych. Konkurs ma zasięg ogólnopolski i otwarty charakter. Mogą w nim wziąć udział wszyscy mechanicy samochodowi pracujący w tym zawodzie, nie tylko w warsztatach należących do sieci Leader Service. Od początku istnienia konkursu wzięło w nim udział ponad tysiąc mechaników. We wszystkich edycjach rozdano nagrody o łącznej wartości 1 100 000 zł. W tym roku po raz pierwszy konkurs odbył się w nowej formule, w systemie dwudniowym. W sobotę, 20 maja, do Łodzi zostali zaproszeni wszyscy mechanicy samochodowi zrzeszeni w sieciach Leader Service i Leader Service Truck. Konkurs był więc pierwszą okazją do spotkania wszystkich uczestników sieci. Wzięło w nim udział 1500 mechaników z całej Polski. Spotkaniu towarzyszyły seminaria przygotowane i prowadzone przez ekspertów z dziedziny motoryzacji. Adrian R. Sklorz, popularny publicysta fachowej prasy motoryzacyjnej, analityk Fundacji “Multi-Expert”, poprowadził dwa wykłady. Pierwszy referat, zatytułowany “Prokonkurencyjne przepisy GVO i ich skutki dla warsztatów niezależnych w Polsce i Europie”, omawiał m.in. genezę wprowadzenia prokonkurencyjnych przepisów GVO 1400/20002, stan prawny obowiązujący w Polsce i Europie, a także praktyczne zagadnienia, takie jak: dostęp warsztatu niezależnego do części oryginalnych, nowe klasyfikacje części zamiennych, zasady ich stosowania i konsekwencje dla warsztatów, dostęp warsztatów niezależnych do informacji technicznych i do szkoleń w koncernach samochodowych i inne. Drugi referat A. Sklorza zatytułowany był “Porównanie cen i jakości usług w warsztatach ASO i nie-ASO na podstawie badań brytyjskich”. Brak niezależnych i wiarygodnych badań polskiego rynku motoryzacyjnego sprawił, że odnalazł w specjalistycznej literaturze, przeanalizował i podsumował wyniki badań, jakie przeprowadzono w ostatnich latach na rynku brytyjskim. Z raportów brytyjskich, wykonanych przez firmy ubezpieczeniowe i organizacje konsumenckie, wynika m.in., że ASO stosują stawki średnio 2-krotnie wyższe niż warsztaty nieautoryzowane, że warsztaty niezależne, ale stowarzyszone, a więc objęte zewnętrznymi kontrolami przestrzegania dodatkowo nałożonych w sieci standardów, okazały się uzyskiwać średnią ocenę usług praktycznie identyczną z warsztatami autoryzowanymi, a także wydają się zapewniać najkorzystniejszy na rynku brytyjskim stosunek jakość – cena. DEKRA Polska także przygotowała cykl seminariów. Referat “Systemy zarządzania oparte na międzynarodowych standardach przeznaczone dla serwisów samochodowych. Możliwości wykorzystania funduszy europejskich na przykładzie programów SPO WKP” wygłosił ekspert DEKRY Marek Drozd. Jacek Lepczyński był prelegentem na wykładzie “Stacje kontroli pojazdów – nowe możliwości. Obsługa klientów flotowych na stacjach kontroli pojazdów”. Autorem trzeciego referatu DEKRY na temat “SKP od podstaw – informacje ogólne dla potencjalnych inwestorów” był Tomasz Jankowski. Równolegle z seminariami w warsztacie Akademii Leader Service i na specjalnie przygotowanych stanowiskach na zewnątrz odbywały się pokazy urządzeń warsztatowych, przygotowane przez firmy Bosch, Sosnowski, Stertil Koni, Stahlwille, Lena Lighting i Tip Topol. Wśród prezentowanych urządzeń były trzy nowości, które miały w Łodzi swoją ogólnopolską premierę: Tip Topol zaprezentował innowacyjną montażownicę do opon osobowo-dostawczych włoskiej firmy Butler, przedstawiciele firmy Sosnowski pokazali urządzenie Geoliner 670 do kontroli i regulacji geometrii kół w samochodach osobowych i dostawczych, a Stertil Koni zaprezentował bezprzewodowe podnośniki kolumnowe do podnoszenia pojazdów użytkowych: ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych i innych ciężkich pojazdów przemysłowych. Podnośniki te komunikują się ze sobą poprzez przemysłowy system bluetooth, dzięki czemu wszelkie okablowanie kolumn należy już do przeszłości. W czasie, kiedy odbywały się prezentacje i prelekcje, w specjalnie przygotowanej sali prawie 200 mechaników, kandydatów do tytułu Mechanika Roku 2006, w ciszy i spokoju rozwiązywało testy półfinałowe. Test obejmował 31 zadań wielokrotnego wyboru i trwał 1,5 godziny. Nazwiska finałowej piętnastki ogłosił Maciej Kraszewski, dziennikarz radiowej Trójki, który prowadził imprezę dla mechaników samochodowych. Pierwszy dzień imprezy zakończył się losowaniem 15 profesjonalnych lamp warsztatowych firmy Lena Lighting, 10 poradników technicznych Info Tech, a także 2 wycieczek do Hiszpanii.

Adam Butowicz, Mechanik Roku 2006, urodził się 1 maja 1961 roku. Od 1989 roku prowadzi własną firmę – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Adam Butowicz, należące do sieci Leader Service. Od 2000 roku jego firma specjalizuje się w naprawach układów hamulcowych. Z motoryzacją związany jest od 20 lat – pracował w państwowych firmach motoryzacyjnych. O konkursie Mechanik Roku pan Adam dowiedział się z prasy branżowej. Brał udział we wszystkich jego edycjach. W pierwszej edycji dostał się do drugiego etapu, w drugiej – zajął trzecie miejsce. W ubiegłym roku także zakwalifikował się do finału, ostatecznie zajmując dwunastą lokatę. W tym roku był bezkonkurencyjny. Do pierwszego konkursu Adam Butowicz przystąpił z marszu, ale już do trzech następnych przygotowywał się czytając literaturę fachową, co zaowocowało zakwalifikowaniem się do finałowej piętnastki, a w końcu także zdobyciem upragnionego tytułu Mechanik Roku. Po zdobyciu w 2004 roku trzeciego miejsca w lokalnej prasie ukazało się na ten temat dużo informacji. Dzięki temu wzrósł prestiż firmy i liczba klientów. Pan Butowicz liczy, że tytuł najlepszego Mechanika Roku sprawi, że jego zakład podwoi obroty i zyska kolejnych klientów. Dzięki udziałowi w tym konkursie wzrósł prestiż firmy, a także liczba nowych klientów. Pan Adam deklaruje, że w tym roku przyjechał na finał konkursu z zamiarem wygrania i udało się.
– Czułem, że idzie mi dobrze. Dopisała forma psychiczna, a także podpasowały pytania – powiedział szczęśliwy laureat. Od razu jednak dodaje: Mechanik Roku to zaszczytny tytuł, który bardzo trudno zdobyć. Eliminacje były bardzo ciężkie i duża konkurencja. Wygrać z doświadczonymi kolegami po fachu nie było łatwo.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony