Innowacyjne opony, które trafią do sprzedaży w 2014 roku jako oryginalne wyposażenie nowego skutera elektrycznego BMW, charakteryzują się mniejszym oporem toczenia pozwalającym znacząco obniżyć poziom zużytej energii. Inżynierowie z firmy Metzeler ciężko pracowali, aby zmniejszyć wagę opony o 17% i zredukować opór toczenia o 25% (w stosunku do Metzeler Feelfree). Opór toczenia może finalnie okazać się nawet niższy, gdyż w chwili obecnej trwają jeszcze prace udoskonalające. Nie ulega jednak wątpliwości, że opony Feelgreen posiadają wszystkie charakterystyczne dla Metzelera cechy: szybko się nagrzewają i zapewniają doskonałe prowadzenie, co jest niezbędne przy jeździe po mieście.
Gdy opona jest w ruchu, jej struktura ma naturalną tendencję do deformacji a jakość elementów składowych takich jak mieszanka, bieżnik, karkas i profil decydują o ilości zużywanej energii. Feelgreen zostały zaprojektowane z uwzględnieniem techniki F.E.A. (Finite Elements Analysis), która zakłada ‘współpracę’ pomiędzy wszystkimi elementami oraz określa najlepsze połączenie stanu deformacji, doboru materiałów i geometrii, aby zapewnić możliwie najmniejsze rozproszenie energii.
Rezultatem prac jest opona Metzeler Feelgreen, stworzona z mieszanki o wysokiej zawartości związków krzemu, z nowym wzorem bieżnika i o nowym profilu, zaprojektowanym specjalnie po to, aby obniżyć opór toczenia. Bieżnik jest elementem opony, który odgrywa znaczącą rolę w zakresie oporów toczenia. Zaprojektowanie odpowiedniej geometrii i wzoru powierzchni bieżnika było podstawą do stworzenia ekologicznej opony, która jest w stanie wydłużyć ‘życie’ akumulatora skutera dzięki zaoszczędzonej energii. Innowacyjny wzór bieżnika ma ułożone rowki wzdłużne i poprzeczne tak, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, nawet na mokrej nawierzchni.
Komentarze (0)