– TIP-TOPOL Tour 2015. Rozmawiamy z Barbarą Świetlik- -Wieczorek z firmy TIP-TOPOL.
- Tegoroczny TIP-TOPOL Tour to mniejsza niż zwykle liczba spotkań, ale – jak się wydaje – zorganizowanych z większym rozmachem, dwudniowych. Skąd pomysł na zmianę formuły?
Cieszę się, że zauważył Pan ten rozmach. Formuła spotkań organizowanych dla naszych klientów znacznie się zmienia. Na ostatnią edycję imprezy w 2013 roku przybyło aż 2500 osób. Był to wówczas cykl wyjątkowy, bo organizowany z okazji 25-lecia istnienia firmy. Przeprowadziliśmy wśród obecnych na nim gości ankiety z pytaniem, co poprawić. Dowiedzieliśmy się, że oczekują oni podczas tych spotkań kontaktu z jeszcze większą liczbą maszyn i urządzeń. Podjęliśmy decyzję, że w tym roku spełnimy życzenia naszych gości. Pociągnęło to jednak za sobą olbrzymi rozmiar prac organizacyjno-logistycznych. Zdecydowaliśmy o wynajęciu dużych obiektów targowych o powierzchni minimum 1500 m2. Cały sprzęt pokazowy woziły przez czas trwania cyklu dwie duże ciężarówki mogące pomieścić taką ilość sprzętu. Postanowiliśmy pokazać zarówno maszyny z najwyższej półki, jak i te ekonomiczne. Zależało nam na tym, aby każdy z naszych klientów znalazł produkty na miarę swoich potrzeb. Dlatego zdecydowaliśmy się na pięć lokalizacji w całym kraju. Wybierając je, kierowaliśmy się przede wszystkim kwestią odległości, jaką klienci musieliby przebyć z różnych kierunków kraju.
Drugie kryterium wyboru lokalizacji to dostępność obiektu targowego, który spełniać musiał określone wymogi ze względu na gabaryty, wagę oraz dużą liczbę prezentowanych produktów. Duży nacisk kładliśmy na profesjonalny wizerunek wybranych miejsc. Tak powstała lista pięciu miast: Ostróda, Sosnowiec, Warszawa, Lubin i Poznań. Aby dać możliwość wzięcia udziału w imprezie zarówno właścicielom warsztatów, jak i ich pracownikom, zaproponowaliśmy każdorazowo wybór terminu – piątek lub sobota (wyjątkiem od tej reguły jest spotkanie warszawskie).
- Jakie atrakcje czekały na uczestników tegorocznego TIP-TOPOL Tour?
Gwoździem programu był konkurs wymiany opon na czas, tzw. przekładka. Był on hitem poprzedniej edycji TIP-TOPOL Tour. Finałowi towarzyszyły tak wielkie emocje, że musieliśmy nawet odtwarzać cyfrowy zapis zmagań, aby rozstrzygać kwestie sporne. Tym razem stawka również była duża – dwuosobowe zespoły walczyły o wyposażenie warsztatów o łącznej wartości ponad 60.000 zł. Przygotowaliśmy kilka innych konkursów, w których klienci w formie zabawy mogli sprawdzić swoją wiedzę, a także umiejętności, np. jazdy na symulatorze F1 w 3D czy też zmierzyć się w rozgrywkach zespołów piłkarskich, tym razem tylko na stole z piłkarzykami. Zaproponowaliśmy również połączenie zabawy z biznesem, czyli licytację trzech urządzeń z oferty naszej firmy.
- Lista prezentowanego w tym roku sprzętu robiła wrażenie – były to już prawie „minitargi”! Czy możemy spodziewać się, że kolejna edycja TTT będzie jeszcze większa?
W czasie tegorocznej imprezy nasi goście zobaczyć mogli najlepiej sprzedające się produkty oraz tegoroczne nowości. Przyjęliśmy sprawdzoną już targową formułę spotkania – uczestnik decydował, ile czasu spędzi w każdej z ponad 20 produktowych stref tematycznych, a eksperci odpowiadali na najtrudniejsze pytania dotyczące danej grupy produktów. Zależało nam na tym, aby w spotkaniu z nami klienci widzieli wartość dodaną. Tym razem prezentowaliśmy naprawdę wiele, m.in. ponad 50 maszyn i urządzeń podczas pracy, bogatą ofertę narzędzi warsztatowych, pneumatyki, materiałów do naprawy opon czy akcesoriów do „przekładki”.
Nie zabrakło nowości, które pojawiły się m.in. w naszej marce własnej INVENTO. Linia produktów pod tym znakiem liczy na dziś prawie 40 indeksów. Zanim jakikolwiek produkt INVENTO trafi na rynek, przechodzi on długi okres testów w naszych zaprzyjaźnionych warsztatach samochodowych. Tak też było w przypadku m.in. nowych wyważarek oraz włoskich sprężarek. Zaprezentowaliśmy również austriackie urządzenie do klimatyzacji marki AVL, czujniki uniwersalne czy nowe wkłady naprawcze serii 300 i 400. Na prezentowany sprzęt przygotowaliśmy specjalne oferty cenowe, z których skorzystać mogli tylko klienci obecni na TIP-TOPOL Tour.
- Dziękujemy za rozmowę.
Komentarze (0)