Wydarzenia

ponad rok temu  27.07.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Mniej teorii, więcej praktyki – Sachs Race Cup 2015

Była to już trzecia edycja Sachs Race Cup. Ten wyjątkowy cykl spotkań branży warsztatowej przyciąga coraz liczniejszą grupę uczestników, w tym roku sięgając poziomu ponad 1200 mechaników, w tym 250 specjalistów od pojazdów ciężarowych.

Spotkania odbyły się w maju i czerwcu na torach w Radomiu, Szydłowcu i Bednarach.
- W tym roku wprowadziliśmy do programu zupełnie nowe atrakcje – mówi Peter Rothenhöfer, dyrektor ZF Friedrichshafen AG SA. - Naszym głównym założeniem było sprawienie, by każda ze „stacji” stawiała przed uczestnikami dodatkowe wyzwania. Dlatego przygotowaliśmy między innymi dodatkowe symulatory jazdy oraz dodatkowe samochody do prób sprawnościowych. Co więcej, zmniejszyliśmy liczbę prezentacji teoretycznych na rzecz zadań praktycznych. Sądząc po opiniach uczestników wyrażonych w ankietach, pomysł ten zdecydowanie się sprawdził.
Największą atrakcją tegorocznych spotkań była możliwość wykonania kilku szybkich okrążeń za kierownicą sportowego BMW E46, oczywiście pod okiem instruktorów. Pojazdy, które po wieloetapowej przebudowie straciły na wadze ponad 170 kg, wyposażone były w 3-litrowe silniki o mocy 230 KM, z manualnymi skrzyniami biegów i ze znacznie zmodyfikowanymi podzespołami zawieszenia, przeniesienia napędu – do gustu przypadły wszystkim, którzy mieli okazję zasiąść za ich kierownicą.
Nie zabrakło gości specjalnych. Uczestnikom towarzyszył Janek Chmielewski – rajdowy mistrz Polski grupy R w latach 2011 i 2012 oraz lider klasyfikacji 2WD w latach 2013 i 2014. Grzegorz Baran, siedmiokrotny uczestnik rajdu Dakar, gościł podczas spotkań dedykowanym warsztatom pojazdów ciężarowych.
Podczas Sachs Race Cup obecni byli również przedstawiciele działu ZF Race Engineering, którzy prezentowali części do aut wykorzystywanych w profesjonalnych sportach motorowych. Specjalnie na potrzeby akcji trafiły do Polski dwie Toyoty GT86. Samochody zostały wykorzystane do jazd porównawczych, które ukazały różnice pomiędzy seryjnym zawieszeniem i układem przeniesienia napędu oraz wersją przygotowaną przez ZF Race Engineering.
Partnerami tegorocznej akcji Sachs Race Cup były firmy: Inter Cars, Inter Team, Moto-Profil, Auto Partner, Gordon, Fota, AD Polska, Hart, Martex, Motorol oraz Euromaster.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony