Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Mobil Delvac chroni silniki już 80 lat
Spółka ExxonMobil Poland zorganizowała spotkanie prasowe z okazji 80. rocznicy wprowadzenia na rynek pierwszego oleju silnikowego do samochodów ciężarowych z linii produktów Mobil Delvac. Z tej okazji do Warszawy przybył Aleksander Bolkhovsky, doradca techniczny ExxonMobil, Lubricants & Specialties. W 1925 r. olej Mobil Delvac – produkt firmy ExxonMobil – zapoczątkował linię olejów przeznaczonych do samochodów ciężarowych. Nazwa Delvac pochodzi od skrótu angielskich słów «D»iesel «E»ngine «L»ubricants «VAC»uum.
Obecnie na rynku polskim dostępna jest cała gama produktów, w tym:
- oleje syntetyczne – Mobil Delvac 1,
- oleje półsyntetyczne - Mobil Delvac XHP i Mobil Delvac XHP Extra,
- oleje mineralne: Mobil Delvac MX, Mobil Delvac Super 1300 oraz seria sezonowych olejów silnikowych Mobil Delvac 1300 (Mobil Delvac 1330, Mobil Delvac 1340, Mobil Delvac 1350).
Dzięki odpowiednio dobranym składnikom oleje Mobil Delvac wydłużają żywotność silnika, chronią przed powstawaniem osadów i szlamów, co pozwala na ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu.
Sukces Mobil Delvac jest wynikiem bezustannej pracy specjalistów firmy ExxonMobil nad udoskonalaniem rodziny produktów. Każdego roku firma przeznacza ogromne nakłady finansowe na badania, a tym samym na ciągły rozwój produktów. Tylko w ciągu ostatnich 10 lat przeznaczyła ponad 100 milionów USD na badania nad unowocześnianiem produktów z serii Mobil Delvac. Dzięki temu produkty z rodziny Mobil Delvac spełniają swoimi właściwościami wymagania obowiązujących norm i specyfikacji, między innymi: API-CI 4 PLUS, ACEA E7/E5, JASSO DH-1, Global DHD-1 oraz posiadają dopuszczenia producentów: Volvo VDS-3, Mercedes Benz 228.5, Caterpillar ECF-1,  Cummins CES 20078, Mack EO-N Premium Plus ’03 oraz Detroit Diesel Power Guard Oil Specification 93K214.
Ścisła współpraca ze światowymi liderami w produkcji silników i samochodów zaowocowała udziałem firmy ExxonMobil w tworzeniu testów silnikowych, między innymi testu Volvo/Mack T12 – wykorzystywanego na przykład do oceny zużycia elementów silnika i odporności na utlenianie oleju, testu Catterpillar C-13 – stosowanego między innymi do oceny czystości tłoka i oceny konsumpcji oleju oraz testu Volvo/Mack T-11, który stanowi podstawę normy Volvo/Mack EO-N Premium Plus 2003, uznawaną obecnie za najbardziej rygorystyczną i zaawansowaną normę na rynku.
- Firma ExxonMobil odegrała znaczącą rolę przy opracowaniu testów silnikowych do naszego silnika Mack T-11 i była jedną z pierwszych, które dostarczyły produkty smarne spełniające jego wymogi techniczne – powiedział Greg Shank, starszy inżynier w Volvo/Mack Powertrain.
- W 2004 roku udział oleju Mobil Delvac w rynku kształtował się na poziomie
ok. 12 procent. Szacujemy, że nie tylko w tym roku, ale i w najbliższych latach udział produktów Mobil Delvac w polskim rynku olejów silnikowych do samochodów ciężarowych będzie wykazywał tendencję wzrostową – powiedział o planach rozwoju w Polsce Shabab Saeed, Prezes Zarządu ExxonMobil Poland Sp. z o.o.
<4L Mobil Delvac MX.jpg>
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony