Tysiące warsztatów niezależnych, autoryzowane serwisy, stacje kontroli pojazdów, dynamicznie rozwijające się sieci typu fast--fit... – to dane, które świadczą o wielkości i sile branży. Organizatorzy targów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, zapraszają do udziału w imprezie targowej dla profesjonalistów branży warsztatowej. Targi Autoservice Expo 2012 powstały w wyniku ewolucji Strefy Nowoczesny Warsztat – wystawy będącej dotychczas częścią Międzynarodowych Targów Gas- -Show (największej w Europie i jednej z największych na świecie imprez poświęconych samochodowym instalacjom gazowym).
- Targi Autoservice Expo 2012 i GasShow 2012 po raz pierwszy odbywają się w formule dwóch imprez połączonych w jednym miejscu i czasie – cieszy się Robert Łapiński, dyrektor targów. - Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę! Rekordowe zainteresowanie imprezą, które przełożyło się na największą liczbę wystawców w jej historii, dobitnie świadczy o tym, że była potrzeba organizacji tego typu wydarzenia dla branży autoservice w Warszawie. Wart podkreślenia jest również fakt, że dzięki połączeniu dwóch imprez, formuła targów jest unikalna w skali świata. Jak dodaje R. Łapiński, warszawskie targi nie stanowią konkurencji dla innych tego typu wydarzeń w Polsce, lecz są doskonałym ich uzupełnieniem.
- Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do odwiedzenia targów w dniach 7 i 8 marca w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Wstęp jest bezpłatny i nie jest wymagana rejestracja – zachęca dyrektor.
O to, jakie nowości zaprezentują na warszawskich targach, spytaliśmy kilku wystawców... ZENIT PRO OBD, nowy sterownik z kategorii Premium, opracowała firma Auto-Gaz Centrum. Jego centrala dedykowana jest do samochodów 4-, 6- oraz 8-cylindrowych, a na rynku dostępne są dwie jego wersje – podstawowa oraz rozbudowana o możliwość współpracy z pokładowym systemem diagnostycznym (OBD). Obudowa sterownika wykonana została ze wzmacnianego włóknem szklanym poliamidu, a całość spełnia najwyższe standardy szczelności. Jako jego zalety wymienia się zarówno łatwość kalibracji, jak i przyjazny użytkownikowi interfejs programu AGC SYSTEM.
Kompaktowej budowy wtryskiwacz gazowy Lpg/Cng zaprezentuje na targach firma Alex. Barracuda – tak brzmi jego nazwa – to: pionowe doprowadzenie gazu, konstrukcja tłoczkowa, regulacja przepływu za pomocą dysz kalibracyjnych, standardowe złącze elektryczne (AMP Super Seal) oraz możliwość dowolnej konfiguracji podłączenia. W konstrukcji urządzenia zastosowano materiały o wysokiej przenikalności magnetycznej i dużej indukcji nasycenia, całość zaś uszczelniono przy użyciu specjalnie zaprojektowanych mieszanek FKM. Bezproblemową pracę w ekstremalnych warunkach zapewnia pokryty warstwą fluoropolimerową z funkcjami non-stick i anti-freeze tłoczek.
Na stoisku firmy „Autogaz” Domański zaprezentowany zostanie „Zestaw kontrolno-diagnostyczny wtryskiwaczy samochodowych instalacji gazowych”. Urządzenie, jak tłumaczą jego konstruktorzy, pozwoli nie tylko zdiagnozować usterkę, ale i – użyte wcześniej – skutecznie jej zapobiec. Powstanie urządzenia – w obecnym kształcie, pod obecną nazwą – poprzedziły liczne eksperymenty i badania, efektem których jest „dojrzały”, warsztatowy przyrząd. Z jego pomocą możliwe jest szybkie i obiektywne sprawdzenie najważniejszego parametru przydatności każdego wtryskiwacza, jakim jest jego wydatek w całym zakresie eksploatacyjnych obciążeń silnika. Między innymi najnowszy sekwencyjny wtrysk gazu IV generacji Stella Polare zaprezentuje w Warszawie firma Elpigaz. Produkt przeznaczony jest do silników 2-, 3- i 4-cylindrowych z wtryskiem wielopunktowym zarówno z doładowaniem (turbo), jak i bez – o mocy 20 do 200 KM. Wtrysk ten należy do grupy produktów COMFORTline, a wyprodukowany w oparciu o – jak czytamy w materiałach promocyjnych – „najnowszą technologię i na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych”. Jako zalety produktu wymieniane są m.in. pełna diagnostyka pracy na gazie, bezprzewodowe połączenie z PC oraz opatentowana emulacja wtryskiwaczy benzyny (AEB). Uczestnicy targów zobaczą ponadto jak działają i wyglądają prawidłowo zamontowane instalacje LPG, a eksperci, którzy będą do dyspozycji zwiedzających, udzielą odpowiedzi na każde, dotyczące objętych ofertą firmy produktów, pytanie.
Uczestnikom targów zaprezentowany zostanie również LPdi – ciekły wtrysk gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Firmowana logo holenderskiej firmy Vialle instalacja działa na zasadzie wtrysku benzyny, gdzie paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania, w efekcie czego kultura pracy silnika, jak i właściwości jezdne zasilanego gazem pojazdu pozostają zachowane. Sercem systemu LPdi jest chroniony patentem moduł FSU (moduł zmiany paliwa), który pozwala na płynną zmianę zasilania pomiędzy gazem a benzyną – wystarczy wcisnąć przycisk. Jako główną zaletę LPdi wskazuje się fakt, że system pracować może tylko na gazie – włącznie z rozruchem auta. W odróżnieniu od innych systemów gazowych na rynku, benzyna nie jest tu w ogóle potrzebna. Na targach zaprezentuje się też firma Stako, która jest teraz częścią grupy Worthington Cylinder, a która zajmuje się projektowaniem i produkcją zbiorników LPG, zbiorników kompozytowych CNG i zbiorników ciśnieniowych do innych zastosowań - sprężonego powietrza i gazów technicznych. Jej produkty dostarczane są bezpośrednio na linie montażowe takich koncernów, jak: Fiat, Volkswagen, General Motors czy Suzuki, gdzie montowane są jako część fabrycznych instalacji zasilania gazem.
Z kolei Auto Gaz Śląsk – firma, która wprowadziła na rynek polski system sterowania EVO01 – zaprezentuje na targach najnowszą wersję oprogramowania, przeznaczoną do jednostek 5-, 6-, 8- i 12-cylindrowych.
To zaledwie przedsmak tego, co zobaczymy na targach. Oprócz wyżej wymienionych, w Warszawie zaprezentuje się ponad 150 firm z całego świata.
Krzysztof Dulny
Komentarze (0)