Wydarzenia

ponad rok temu  31.12.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Moc premier na Fleet Market 2014

Blisko 4000 zwiedzających przewinęło się przez Warszawskie Centrum EXPO XXI podczas targów Fleet Market 2014 (18 listopada br.). Jak podsumowują organizatorzy, tegoroczna edycja była największą pod względem liczby premier motoryzacyjnych i rozmachu.

Kilka z nowości można było zobaczyć w Polsce po raz pierwszy, co na pewno zaważyło na frekwencji. Wspomnieć należy także o walorze edukacyjnym, bowiem wielu gości przyciągnął również panel konferencyjny, zdominowany w tym roku przez mecenasów z kancelarii Hogan Lovells. Mecenas Agnieszka Szczodra-Hajduk skupiła się na kwestiach prawnych związanych z motywowaniem i karaniem kierowców samochodów firmowych, a na kwestiach podatkowych – mecenasi Andrzej Dębiec i Zbigniew Marczyk.
Główną areną targów była hala numer jeden, w której miały miejsce najważniejsze wydarzenia targów, a do tych należy zaliczyć premiery motoryzacyjne i ekspozycję nowości. Część gości Fleet Market 2014 mylnie interpretuje określenie niektórych samochodów mianem flotowych, niesprawiedliwie eliminując z tej grupy pojazdy, które nie sprzedają się w dużych ilościach do dużych firm, a które znajdują swoje miejsce w przedsiębiorstwach małych i średnich. Na wystawie można było podziwiać modele należące do obu kategorii, wiele z nich miało na targach swoją premierę.
W segmencie pojazdów użytkowych przedstawione zostały dwa modele – Mercedes Vito i Renault Trafic. Dostawczych nowości było więcej, z Iveco Daily, Fiatem Ducato czy całą gamą Fordów Transitów na czele. Ciekawą ekspozycję samochodów modyfikowanych zaprezentował na targach Peugeot Professional i Opel. Wóz strażacki, koniowóz czy chłodnie to tylko niektóre, które zostały wyeksponowane przed wejściem do hali targowej. VW Samochody Użytkowe zaprezentował z kolei dwa modele z zabudową warsztatową, z napędem na wszystkie koła.
Istotą targów pozostają samochody wolumenowe. Poczynając od najmniejszych modeli, na Fleet Markecie zadebiutował Renault Twingo z silnikiem z tyłu. Przedstawicielem tzw. samochodów miejskich była także Toyota Aygo. Z segmentu B po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć Hyundaia i20, który ma umożliwić koncernowi walkę o klientów. Będzie miał jednak godnych rywali, m.in. pokazanego także premierowo Opla Corsę, Toyotę Yaris czy Škodę Fabię Combi. Nie da się ukryć, że to naprawdę mocno obsadzona klasa.
W Polskich firmach dominujący jest segment C i D, w którym prym na targach wiódł Ford, pokazując Focusa oraz całkowicie nowe, ciemnoczerwone Mondeo. O klientów powalczy też Peugeot z modelem 508 i 308 SW, a także Volkswagen z nowym modelem Passata, również zaprezentowanym w Polsce po raz pierwszy.
Nie zabrakło premier samochodów ciekawych – można śmiało powiedzieć, że międzysegmentowych. Citroën C4 Cactus, Jeep Renegade czy SEAT Leon ST w wersji X-Perience to niektóre z nich. Lexus NX i odświeżone Audi A6 (które zadebiutowało na targach jednocześnie w dwóch wersjach nadwoziowych) to z kolei pojazdy, które na pewno przyciągną uwagę managerów.
Obok importerów wystawiały się również wypożyczalnie samochodów, firmy finansujące, serwisowe, technologiczne i ubezpieczeniowe. To właśnie na tych stoiskach było najwięcej atrakcji i konkursów.


Jak co roku kapituła plebiscytu magazynu „Fleet” wytypowała osoby, w ręce których trafiły statuetki Fleet Leader. W 2014 roku nagrodzone zostały dwie firmy, których inicjatywy mają na celu poprawę bezpieczeństwa:
- firma Adama Tadeusza Rucińskiego, prezesa zarządu ELE TAXI Sp. z o.o. Sp. k. – za przeszkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej 1600 swoich pracowników oraz troskę o zdrowie i życie klientów korporacji,
- Kompania Piwowarska S.A. – za wdrożenie programu „Świadomy Kierowca Kompanii Piwowarskiej”, mającego na celu kompleksową poprawę bezpieczeństwa swoich kierowców i obniżenie emisji CO2.

Wręczone zostały także Certyfikaty Długodystansowego Testu Flotowego, przyznawane importerom, którzy udostępnili do testu swoje samochody.

Fot. Michał Topa

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony