Klimatyzacja

ponad rok temu  26.04.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Moderus Gamma z systemem klimatyzacji Konvekta

Nowy, 5- członowy tramwaj Moderus Gamma, wyprodukowany przez firmę Modertrans z Poznania wyposażony został w systemy klimatyzacji - ogrzewania – wentylacji Konvekta. Zastosowanie znalazły tu urządzenia, zapewniające odpowiedni komfort dla kabiny motorniczego i przestrzeni pasażerów.

Dla kabiny maszynisty zabudowano  klimatyzator HVAC 3405 i Frontbox grzewczy HZ416, natomiast w przestrzeni pasażerów komfort zapewniają  klimatyzatory HVAC 6406 oraz ogrzewania zarówno podfotelowe, jak i  przydrzwiowe. Cały układ sterowany jest szyną CAN i dostosowuje temperatury, zgodnie z normami EN 14750-1 i EN 14813-1.

Wymienniki klimatyzatorów Konvekta wykonane są z rur miedzianych, co zapewnia długotrwałą, bezawaryjną pracę . Jest to bardzo istotne, gdyż zanieczyszczenia z pantografu bardzo niekorzystnie wpływają na klimatyzatory, w których zabudowane są wymienniki z rurami aluminiowymi – w głównej mierze chodzi tu o szczelność układu i wycieki czynnika chłodniczego.

Zabudowane dmuchawy i 24V wentylatory 24V zapewniają przedmuch sztab grzewczych, nawet jeżeli zabraknie napięcia z przetwornicy. Dzięki dmuchawom 24V nadmuch (dostarczanie świeżego powierza) realizowany jest również po zaniku napięcia trakcyjnego.

Dla zagwarantowania ciągłości  funkcjonowania w klimatyzacjach dla przestrzeni pasażerów zastosowano 2 dmuchawy. Klimatyzatory wyposażone są też w metalowe filtry powietrza wielokrotnego użytku,  co w znacznej mierze obniża koszty eksploatacyjne. Po wymyciu filtra jest on ponownie użytkowany.

Prosty i szybki dostęp do obsługi zapewniają klapy otwierane na siłownikach gazowych. Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu wibroizolatorów zminimalizowano również wibracje. Z kolei  lekka konstrukcja urządzeń korzystnie wpływa na naciski na osi pojazdu. W celu oszczędności energii sprężarka klimatyzacji wyposażona jest w regulator wydajności. Klimatyzatory napełnione są fabrycznie w czynnik chłodniczy R134a.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony