Istnieją w motoryzacyjnym świecie marki, które powodują przyspieszone bicie serca za każdym razem, gdy pojawiają się na horyzoncie. Fani motoryzacji z niecierpliwością wyczekują kolejnych modeli, które kreują nową rzeczywistość. Jedną z takich marek jest AMG.
Historia tej firmy nierozerwalnie łączy się z pokonywaniem kolejnych granic, których przekroczenie wydawało się niemożliwe. Tak się stało i tym razem – skonstruowany przez inżynierów AMG silnik oznaczony symbolem M139 został absolutnym liderem w swojej klasie. Jest to najmocniejszy seryjnie produkowany 4-cylindrowy silnik na świecie. Zdetronizował swojego poprzednika (silnik serii M133), przesuwając granicę możliwości na absolutne wyżyny. Silnik z 2 l pojemności generuje 421 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalną prędkość na poziomie 7200 obr./min. 211 KM z litra pojemności skokowej stanowi idealną demonstrację doświadczenia inżynierów AMG oraz pokaz umiejętności wykorzystania wszystkich dostępnych technologii i rozwiązań konstrukcyjnych.
Silniki są montowane według zasady „jeden człowiek, jeden silnik” – tutaj od lat nic się nie zmieniło. Zasada ta to nie tylko slogan reklamowy. Wybrane silniki Mercedes-AMG składane są od początku do końca przez jednego człowieka: począwszy od montażu wału korbowego w bloku silnika, na wlaniu oleju kończąc. Dlatego śmiało można powiedzieć, że każdy z tych silników jest unikatowy. Symbolem filozofii One Man – One Engine jest podpis inżyniera na pokrywie złożonego przez niego silnika.
Od wielu lat Mercedes AMG polega na sprawdzonym dostawcy modułów filtracji oleju. Firma Hengst jest partnerem rozwojowym i stałym dostawcą rozwiązań filtracyjnych (nie tylko filtrów) dla AMG. Również silniki serii M139 wyposażone zostały w moduł filtracyjny oleju silnikowego tego producenta. W ofercie Hengst na niezależny rynek części zamiennych dostępne są wymienne wkłady filtracyjne oznaczone symbolem E155H D122.
Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii wykorzystania rdzeni solnych podczas odlewania tych aluminiowych modułów oraz wspomaganej gazem i wodą (GIT-WIT) technologii wtrysku tworzywa sztucznego przy tworzeniu elementów modułu możliwe było zoptymalizowanie konstrukcji pod kątem eliminacji znacznych różnic ciśnienia oleju oraz maksymalne zredukowanie masy modułu filtracyjnego. Wdrożone technologie pozwalają chłodzić i smarować elementy silnika bez wykorzystywania dużej ilości energii. Z kolei zapewnienie stałej i dokładnej filtracji gwarantuje optymalne smarowanie silnika w trybie pracy start-stop.
Komentarze (0)