ReklamaBilbord Temat Miesiaca zf-propoints 01.12-31.12 Kamila
.

Części i regeneracja

Pojazdy użytkowe

3 miesiące temu  13.08.2019, ~ Administrator   

Montaż i demontaż kompaktowego łożyska naprawczego
Strona 1 z 2

Sposób montażu i demontażu piasty koła, może się różnić w zależności od marki naprawianego pojazdu. Należy zawsze stosować się do zaleceń producenta pojazdu! Eksperci Schaeffler prezentują procedurę wymiany łożyska FAG RIU.

Etap 1: Zdemontować piastę koła zgodnie z instrukcją producenta pojazdu.

Etap 2: Oczyścić zwrotnicę koła i pozostawić przykrytą czystą szmatką do chwili ponownego montażu piasty

Etap 3: Właściwym narzędziem (np. śrubokręt) zdemontować pierścień zabezpieczający.

Etap 4: Wybić z piasty odpowiednim narzędziem (np.  wybijak) łożysko wewnętrzne i zewnętrzne.

Etap 5: Wyjąć oba łożyska wraz z pierścieniami uszczelniającymi.

Etap 6: Wycisnąć na prasie oba pierścienie.

Uwaga: Piasta musi leżeć prostopadle płasko pod prasą! Przekantowanie piasty podczas wyciskania może doprowadzić do jej uszkodzenia!

Etap 7: Oczyścić piastę i całkowicie usunąć resztki starego smaru.

Ważne: Przed zamontowaniem nowego kompaktowego łożyska naprawczego, piasta musi być oczyszczona z resztek smaru, kompletnie wysuszona i dokładnie sprawdzona pod kątem ewentualnych uszkodzeń.

Etap 8: Usunąć pierścień zabezpieczający w transporcie (strzałka) z nowego łożyska FAG RIU (jeśli występuje).

Ważne: Połówki łożysk są wstępnie zmontowane i wypełnione smarem. Nie wolno ich rozbierać ani wyjmować uszczelniacza (O-ring) ani pierścienia blokującego (strzałka).

Etap 9: Odpowiednio ustawić wewnętrzne kompaktowe łożysko naprawcze.

Ważne: Zwrócić uwagę na właściwą stronę! Kompaktowe łożysko naprawcze ma oznakowane strony. Napis „Inboard” (strona wewnętrzna) ma być na górze!

Etap 10: Założyć dostarczony w zestawie pierścień montażowy – max. nacisk 60 KN.

Ważne: Umieścić stalowy krążek pośredni (strzałka) pomiędzy prasą a pierścieniem montażowym. Nie wolno montować łożyska przy użyciu młotka!

Ważne: Po wciśnięciu łożyska sprawdzić ułożenie O-ringu (strzałka).

Etap 11: Odpowiednio ustawić zewnętrzne kompaktowe łożysko naprawcze.

Ważne: Zwrócić uwagę na właściwą stronę! Kompaktowe łożysko naprawcze ma oznakowane strony. Napis „Outboard” (strona zewnętrzna) ma być na górze! Sprawdzić ułożenie pierścienia uszczelniającego (strzałka).

Etap 12: Założyć dostarczony w zestawie pierścień montażowy – max. nacisk 60 kN.

Ważne: Umieścić stalowy krążek pośredni (strzałka) pomiędzy prasą a pierścieniem montażowym. Nie wolno montować łożyska przy użyciu młotka!

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony