Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Montaż napinacza  – zestawu w silnikach Diesla PSA
Niniejsze opracowanie dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS montowanych w silnikach 1.9, 2.0, 2.2 diesel koncernu PSA.

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków określono potencjalny problem montażowy napinacza występującego w podanych zestawach rozrządu. Pomimo że montaż napinacza wydaje się łatwy, często popełniany jest ten sam błąd. Niewłaściwy montaż napinacza skutkuje najczęściej niewłaściwym napięciem, nieosiową pracą, a w konsekwencji uszkodzeniem silnika.

Błąd montażowy:

Stwierdzono, iż w wielu przypadkach koło pasowe napinacza było niewłaściwie osadzone na kołku montażowym (fot. 1).

Jeżeli wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (fot. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie usadowione równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (fot. 4) odpowiednim momentem. Powstała nieosiowość spowoduje przedwczesne uszkodzenie paska. 

Zdjęcie nr 5 przedstawia właściwą pozycję kołka montażowego.

Ważne: silnik musi być zimny. Zalecana jest wymiana pompy wodnej wraz z paskiem.

Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego dla wspomnianych silników Diesla PSA opisano w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044. 

www.gates.com/poland/biuletynytechniczne

 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony