ogólnopolskie szkolenia przygotują branżę do nadejścia GVO od 1 listopada 2004
Rok 2004 jest wyjątkowy dla polskiego sektora motoryzacyjnego: od stycznia obowiązuje nowe prawo ubezpieczeniowe, od maja granice otwarły się dla swobodnego obrotu towarowego i jesteśmy członkami Unii Europejskiej, a od 1 listopada 2004 obowiązywać będą prokonkurencyjne przepisy GVO w całej polskiej motoryzacji. Skomasowane w czasie i rewolucyjne w swoim zakresie zmiany rodzą zarówno nowe szanse, jak i nowe zagrożenia dla firm branży motoryzacyjnej. Ale jak uniknąć zagrożeń, a jak wykorzystać swoje szanse? Jak skorzystać z doświadczeń podobnych firm w Europie Zachodniej, skoro tam GVO zaczęło obowiązywać już rok wcześniej? Jedni GVO wychwalają, inni z nim walczą. Jedni wyolbrzymiają jego skutki, drudzy bagatelizują znaczenie. A tymczasem na zachodzie Europy zmiany GVO krok po kroku torują sobie drogę na rynku. Tam od roku ASO już mogą używać nieoryginalnych części zamiennych do napraw samochodów. Floty wykorzystują nowe przepisy i przekazują nawet gwarancyjne pojazdy do serwisowania w sieciach nieautoryzowanych. Niektórzy dealerzy stracili autoryzację, inni ją zyskali, a część postarała się już o autoryzację na dodatkowe marki. Wielu dealerów tworzy grupy zakupowe i szuka tańszych pojazdów u swoich kolegów w innych krajach. Z kolei firmy ubezpieczeniowe naciskają na szersze stosowanie części nieoryginalnych w naprawach powypadkowych, w niektórych krajach faktycznie zmieniając proporcje ich udziału w rynku. Itd., itd.
Czy warto stać z boku? Co można robić w ramach GVO i nowych uregulowań europejskich, aby zwiększyć zyski firmy, a czego robić nam nie wolno lub przynajmiej nie należy, aby nie narazić się na konsekwencje ze strony producentów samochodów lub służb antymonopolowych? Jakie zapisy w nowych umowach dealerskich są dopuszczalne, a które są niezgodne z GVO 1400/2002 i z mocy prawa nieważne?
Redakcja “Nowoczesnego Warsztatu” wraz z Fundacją “Multi-Expert” od ponad roku intensywnie przygotowywała na swoich łamach Czytelników do zmian GVO. A teraz pojawia się jeszcze jedna, niepowtarzalna szansa. “Za pięć dwunasta” – w październiku 2004, miesiącu poprzedzającym wejście GVO, Fundacja organizuje ogólnopolską akcję szkoleniową pn.
Motoryzacja i GVO – 4 strony Polski
Redakcja “Nowoczesnego Warsztatu” objęła tę akcję swoim patronatem medialnym. Odwiedzimy 4 miasta:
1. Katowice, 7, 8 października
2. Poznań, 18, 19 października
3. Trójmiasto, 20, 21 października
4. Warszawa, 27, 28 października
W każdym kolejnym mieście pierwszego dnia odbędzie się szkolenie pn.
A) GVO – szanse i zagrożenia dla mojej firmy od listopada 2004 - prowadzone przez znanego dobrze Czytelnikom “Nowoczesnego Warsztatu” Adriana R. Sklorza oraz przez gościa z niemieckiej, niezależnej sieci dealerskiej ANAG Automobilgruppe Nord AG, Pana Andrzeja Małkowskiego, który podzieli się doświadczeniami z działania i obserwacjami skutków GVO w Niemczech.
Propozycją na dzień drugi – jako odrębne szkolenie – będą warsztaty pn.
B) UBEZPIECZENIA – rozliczanie szkód i obrona dokumentacji technicznej po wejściu do UE prowadzone przez specjalistę, który także gości często na łamach “Nowoczesnego Warsztatu”, Pana Rafała Pogorzelskiego – niezależnego rzeczoznawcę wpisanego na listę biegłych sądowych. Drugiego dnia przewidywana jest w kuluarach możliwość kameralnych dyskusji nt. GVO oraz będzie okazja do osobistej rozmowy z przedstawicielem ANAG (w języku polskim).
Ponadto podczas imprezy będą zorganizowane w kuluarach pokazy nowoczesnych programów, które po wejściu GVO szczególnie przydatne staną się w powstających sieciach samochodowych oraz w multiserwisach:
Integra® oraz Multi-Cat®. Trudy ogólnopolskiej organizacji całego przedsięwzięcia wziął na siebie doświadczony Zespół ds. Szkoleń firmy “AUTO-ELEMENTS” – dostawcy części do serwisów blacharsko-lakierniczych w całym kraju.
Szkolenia będą się odbywały w bardzo dobrych warunkach, w nowoczesnych salach wykładowych, a ich uczestnicy otrzymają materiały i certyfikaty.
Więcej informacji na
www.expert.org.pl
Komentarze (0)