Wydarzenia

ponad rok temu  01.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Motoryzacyjna wiosna w Lipsku

Z Matthiasem Koberem, dyrektorem targów AMI, AMICOM i AMITEC rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

- Przed nami 16. edycja Branżowych Targów Części Zamiennych, Naprawy, Pielęgnacji oraz Serwisowania Samochodów Osobowych, Użytkowych i Specjalnych AMITEC. Odbędzie się ona wraz z AMI i AMICOM. Po dwóch latach w końcu ponownie będzie można pojechać do Lipska. Proszę powiedzieć, dlaczego w zeszłym roku targi AMITEC nie odbyły się?
Tak, w dniach od 31 maja do 4 czerwca odbędzie się już 16. edycja targów AMITEC. Obecnie są one najważniejszym spotkaniem branży w Europie Środkowo- -Wschodniej. Podczas ostatniej edycji obecnych było ponad 146 wystawców, wśród nich najbardziej znaczące firmy w branży, m.in.: AUGROS, Berner, Förch, HAWEKA, KS Tools, Magneti Marelli, MAPCO, Schwenker, Snap-on-Tools, Techmess czy Wurth. Targi odwiedziło ponad 42.600 ekspertów z branży.
Nasza decyzja o utrzymaniu w 2014 roku wspólnego terminu z Międzynarodowymi Targami Samochodowymi AMI została podjęta w oparciu o rozmowy z naszymi wystawcami, dla których ten fakt był bardzo istotny. Koncepcja motoryzacyjnego tria targowego odniosła duży sukces podczas poprzednich edycji i jest obecnie najważniejszym spotkaniem branży w Niemczech, Czechach oraz Polsce. Targi AMI odbywają się w cyklu dwuletnim od 2010 roku, zawsze w latach parzystych.

- Co planujecie podczas tegorocznych targów? Czy będzie to raczej trend znany z ostatnich lat, czy szykujecie coś nowego?
Targi AMITEC są nadal imprezą branżową, prezentującą najnowszą ofertę dla rynku części zamiennych, pielęgnacji oraz serwisowania samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Zakres tematyczny nadchodzącej edycji został bardzo rozszerzony w porównaniu do ich poprzedniej odsłony.
Nowością będzie oferta dla pojazdów użytkowych, komunalnych i specjalnych, w tym holowniczych i budowlanych, a także recycling oraz utylizacja odpadów motoryzacyjnych. Szerszy zakres tematyczny będzie magnesem dla nowych grup odwiedzających.

- Skąd pomysł na takie poszerzenie zakresu tematycznego imprezy?
Jako organizator targów staramy się, aby ich oferta odpowiadała zapotrzebowaniom rynku oraz oczekiwaniom naszych wystawców i odwiedzających. Wraz z rozszerzeniem zakresu tematycznego targów AMITEC powiększa się grupa odwiedzających, do których adresowane są targi. Do grona odwiedzających należeć będą przedstawiciele handlu detalicznego i hurtowego, stacji serwisowych i diagnostycznych, warsztatów i myjni oraz firmy oferujące roboty ziemne, usługi komunalne, pomocy drogowej i transportu pojazdów.

- Co zyskuje potencjalny polski wystawca, który zdecyduje się zaprezentować swoją ofertę podczas AMITEC?
Polski producent lub usługodawca ma szansę zaprezentować swoje produkty ponad 45.000 specjalistom z branży. Targi AMITEC, jako jedne z nielicznych na rynku niemieckim, są imprezą niezwiązaną z żadną marką, konkretnym dostawcą lub siecią handlową. Dzięki temu polskie firmy docierają ze swoją ofertą bezpośrednio do właścicieli, zarządów lub kierowników działów zakupów warsztatów, placówek handlu hurtowego i detalicznego czy zakładów wulkanizacyjnych.
Istotnymi argumentami przemawiającymi za obecnością w Lipsku jest dla polskich firm bliskość geograficzna i tradycja bardzo dobrych kontaktów gospodarczych między Niemcami a Polską. Szczególnie dotyczy to produktów i oferty o wysokiej jakości i konkurencyjnej cenie.

- Usytuowanie Lipska stwarza kapitalny kanał komunikacyjny dla polskich odwiedzających, zwłaszcza z terenów przygranicznych. Imprezy targowe AMI i AMICOM to dodatkowy bodziec dla nich, aby wybrać się tam np. z rodziną.
Tak, AMI i AMICOM cieszą się w Polsce niesamowitą popularnością. Podczas każdej edycji odnotowujemy stały wzrost liczby polskich odwiedzających, którzy przyjeżdżają rzeczywiście całymi rodzinami i to nie tylko z terenów przygranicznych. Gościmy także bardzo dużo grup ze szkół samochodowych z całej Polski oraz grupy zorganizowane przez salony dealerskie.
W 2012 roku odwiedziło nas ponad 13.000 Polaków. Taki sukces zawdzięczamy naszemu przedstawicielstwu, które prowadzi ogólnopolską kampanię reklamową targów AMI, współpracuje z wiodącymi na rynku mediami oraz prowadzi sprzedaż biletów wstępu w sklepie on-line oraz w wybranych salonach empik. Specjalnie dla polskich fanów prowadzona jest polskojęzyczna strona internetowa oraz fanpage na Facebooku.

- Proszę opowiedzieć coś więcej o AMI i AMICOM…
W tym roku targi AMI będą jedyną imprezą motoryzacyjną w Niemczech. Swoją ofertę zaprezentuje ponad 400 wystawców, w tym wszystkie niemieckie koncerny oraz większość światowych marek. Stawiamy więc na wielkie emocje! W halach 1, 2 i 3, na łącznej powierzchni 60.000 m², zorganizowane zostaną showroomy marek prezentujących światowe, europejskie i niemieckie premiery, najnowsze wersje samochodów, a także innowacyjne rozwiązania dla motoryzacji. W hali numer 5 obecni będą wystawcy prezentujący ofertę indywidualizacji i uszlachetniania aut, części i dodatkowego wyposażenia oraz usług. Będzie to miejsce dla osób szukających indywidualnych rozwiązań dla swojego auta – od praktycznych, sportowych, po ekstrawaganckie.
Targi AMICOM mają pozycję lidera w branży car audio, urządzeń mobilnych oraz systemów nawigacyjnych i telekomunikacyjnych. W 2014 roku na targach wystawiać się mogą firmy oferujące urządzenia i software nie tylko dla motoryzacji. Obok klasycznej oferty car audio, elektroniki pojazdowej i systemów integracyjnych wśród oferty wystawców znajdą się smartfony, tablety, zestawy słuchawkowe i aplikacje.
Wielkie emocje gwarantuje także program ramowy. Fascynujące wystawy specjalne, liczne eventy, konkursy, ekstremalne parcours oraz dni tematyczne przyciągają do Lipska przedstawicieli branży motoryzacyjnej, miłośników czterech kółek, ale także całe rodziny. Największą atrakcją targów AMI są jazdy próbne. Podczas ostatniej edycji odbyło się ich ponad 17.000, w tym prawie 4000 jazd samochodami elektrycznymi. Do dyspozycji amatorów przejażdżek producenci przekazali 250 modeli samochodów.
Nowością na targach AMI będzie Oldtimer Arena. Po wielkim sukcesie zorganizowanej w 2012 roku, z okazji obchodów 40-lecia Związku Niemieckich Producentów Samochodów, wystawy specjalnej oldtimerów podjęliśmy decyzję o utworzeniu specjalnej części wystawienniczej dla właścicieli oldtimerów, która zorganizowana zostanie w hali numer 2 Oldtimer Arena, do udziału w której serdecznie Państwa zapraszamy!
 
- Dziękuję za rozmowę.

Więcej informacji: www.targi-ami.pl, www.ami-leipzig.de, www.amitec-leipzig.de, www.bilety.targilipskie.pl
facebook: targi.ami

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony