Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Multifunkcjonalny i wytrzymały

Nowoczesne systemy wtrysku wysokociśnieniowego wymagają szczególnie wydajnej filtracji paliwa. MANN+HUMMEL oferuje multifunkcjonalny moduł filtracji oleju napędowego. Po raz pierwszy zostanie on zamontowany fabrycznie w nowym 2,0-litrowym silniku Common-Rail-Diesel we francuskim koncernie PSA. Z nowym modułem filtracji oleju napędowego MANN+HUMMEL stworzył podwaliny kolejnego etapu nowego rozwoju i produkcji. Odlana ciśnieniowo obudowa modułu filtracyjnego została skonstruowana, zsymulowana i przetestowana ze szczególnym nakładem pracy. Po raz pierwszy nie została ona obrobiona mechanicznie, a pozwoliła za jednym zamachem osiągnąć dwie zalety: rezygnację ze skomplikowanej obróbki oraz procesu mycia. Kolejną zaletą tego modułu filtracji jest jego odporność wypadkowa, którą zapewnia odprowadzająca siłę konstrukcja obudowy z odlewu ciśnieniowego. Obszerne crash testy przeprowadzone w TŰV Sűd pokazały, że głowica filtra przy energii zderzenia 800 Joule i opóźnieniu 20-krotnego przyspieszenia grawitacyjnego pozostaje szczelna. Dla szczególnych zastosowań MANN+HUMMEL przygotował dla ochrony przed zderzeniem dodatkowe punkty mocujące.

Wstępne podgrzanie paliwa o wydajności 180 W chroni przed parafinowaniem oleju napędowego w temperaturze poniżej +5°C. Podgrzewanie optymalizuje zachowanie się podczas zimnego startu przy jednocześnie ograniczonym obciążeniu sieci pokładowej. W krajach, gdzie występuje olej napędowy z wysokim udziałem wody moduł ten na życzenie klienta może być wyposażony dodatkowo w czujnik wody. Komponenty filtra przeznaczone są do najróżniejszych jakości paliwa, m.in. do europejskich olejów napędowych z udziałem do 30 proc. biopaliwa oraz do paliw południowoamerykańskich. Umożliwia to stosowanie systemu filtracji niezależnie od miejsca na świecie. Dla wydajnej separacji cząsteczek zanieczyszczeń oraz wody, MANN+HUMMEL wykorzystał wielowarstwowe medium filtracyjne MULTIGRADE F_HE. Na dolnej pokrywie wkładu filtracyjnego osadzono dodatkowo wysoko wydajny element umożliwiający stałe odprowadzanie do układu ssawnego gromadzących się w filtrze pęcherzy gazowych. Udoskonalono także przyjazne serwisowanie. Dla przyjaznej środowisku wymiany bezmetalowgo wkładu filtracyjnego wystarczy otworzyć górną pokrywę filtra. Śruba spustowa wody z wężem odprowadzającym również znacznie upraszcza serwis. Za pomocą śruby odpowietrzającej możliwy jest zaraz po wymianie wkładu filtracyjnego, ponowne napełnienie filtra. Nowy system filtracji paliwa będzie montowany w nowym 2-litrowym silniku Diesla we francuskim koncernie PSA. Silnik powstały w ramach jointventure między PSA i Fordem umożliwi zastosowanie go zarówno w modelach koncernu PSA: Peugeot i Citroën, jak również w modelach Forda: C-Max, Focus oraz Kuga.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony