Rozmowa z panem Marcinem Kopanią, prezesem firmy GeParts, oficjalnym partnerem Nipparts w Polsce.
- Jaki był główny cel powstania spółki GeParts?
Przede wszystkim budowa efektywnej, w pełni profesjonalnej organizacji zajmującej się dystrybucją części zamiennych do pojazdów produkowanych przez azjatyckie koncerny samochodowe – lidera w tym segmencie. Nasze dotychczasowe doświadczenia zawodowe w pełni pokazywały jak ważna jest możliwość budowy spółki dystrybucyjnej opartej na solidnych fundamentach kapitałowych, ale także w oparciu o wykorzystanie i docenienie pozostałych potencjałów, jak np. kapitał ludzki, zasoby wiedzy czy też możliwość swobodnej, skutecznej realizacji wizji rozwoju spółki. Realizacja tych zamierzeń była możliwa tylko w oparciu o nawiązanie współpracy z jednym z największych dystrybutorów części zamiennych w Polsce. Po analizie głównych graczy rynkowych, zdecydowaliśmy się połączyć siły z katowicką firmą Moto-Profil jako, w naszej ocenie, przedsiębiorstwem, które gwarantuje najlepsze perspektywy rozwoju w ujęciu strategicznego, długookresowego rozwoju branży części zamiennych w Polsce. Dziś wiemy, że nasz wspólny wybór był przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Z uwagi na fakt współpracy z Moto-Profilem, otrzymaliśmy i wykorzystujemy szereg unikalnych rozwiązań logistycznych, handlowych czy też informatycznych, które wcześniej pozostawały dla nas w sferze marzeń i to tych z rodzaju bardziej utopijnych.
- Co było najważniejsze w początkowej fazie rozwoju spółki GeParst?
Od samego początku skoncentrowaliśmy się na najważniejszych dla tego rodzaju firm aspektach działania, jakimi są dobór kluczowych dostawców części zamiennych oraz stworzenie perfekcyjnie działającego systemu relacji handlowych, wspartego najlepszymi rozwiązaniami logistycznymi i informatycznymi. Zawsze podkreślamy, że kluczem do sukcesu firmy jest zadowolony klient, a to jest możliwe do osiągnięcia tylko poprzez partnerstwo, lojalność oraz poszanowanie jego potrzeb i wartości.
- Kilka słów o dostawcach asortymentu...
Dobierając naszych dostawców części zamiennych, kierowaliśmy się zasadą połączenia parytetów jakości i ceny. Co to oznacza? Dla GeParts zawsze pozostaje priorytetem jakość oferowanych produktów, ale staramy się zachować więcej niż rozsądne ceny. Jest to możliwe między innymi z uwagi na fakt stworzenia i wykorzystania ekonomicznie wydajnych systemów logistycznych, które pozwalają nam zaoferować nieco niższą cenę produktu finalnego.
We wrześniu bieżącego roku nasza spółka została wybrana jedynym certyfikowanym przedstawicielem w Polsce koncernu Nipparts. Jest to dowód jak dużym zaufaniem naszych dostawców cieszymy się obecnie - wszak do tej pory ta sztuka nie udała się żadnemu z polskich dystrybutorów, a wielu o to zabiegało.
- Na czym polega państwa system logistyczny?
W naszej ocenie jest to najbardziej efektywny system logistyczny z obecnie stosowanych w Polsce. Miarą jego skuteczności jest fakt docierania w praktycznie dowolne miejsce w Polsce do godziny 8 rano. Nasi odbiorcy korzystają z dostaw realizowanych w nocy lub w godzinach porannych, które gwarantują im elastyczność i jakość pracy na poziomie do tej pory niedostępnym dla większości hurtowni motoryzacyjnych. Jest to, w połączeniu ze stanami magazynowymi (bogactwo asortymentu znajdującego się w magazynie centralnym), duża przewaga konkurencyjna, pozwalająca naszym partnerom spokojnie spojrzeć w przyszłość. My po prostu musimy być najlepsi – nasi odbiorcy na nas to wymuszają.
- Wspomniał pan o wyjątkowym systemie sprzedaży...
Jako jedyna firma wraz z naszymi wspólnikami z firmy Moto-Profil, zorganizowaliśmy system sprzedaży w 100 procentach opierający się na współpracy z regionalnymi hurtowniami motoryzacyjnymi. Jest to w pełni odpowiadający zasadzie B2B system kooperacji rynkowej. Nie posiadamy kanałów dystrybucji ukierunkowanych bezpośrednio na obsługę warsztatów samochodowych czy np. klientów indywidualnych. Ta sfera aktywności rynkowej pozostaje w gestii naszych partnerów regionalnych, zapewniając im bezpieczeństwo prowadzenia własnego biznesu, w maksymalnie długiej perspektywie czasu.
Co jest także ważne, nie budujemy i nie planujemy organizować własnych oddziałów regionalnych. GeParts w pełni docenia zalety kooperacji z partnerami handlowymi, widząc w tym rozwiązaniu przyszłość rynku w Polsce.
- Jaka przyszłość przed spółką GeParts?
Bez zbędnego zadufania mogę stwierdzić, że przyszłość rysuje się niezwykle pozytywnie. Obecnie jesteśmy drugą firmą w naszym kraju działającą na rynku części zamiennych do pojazdów produkowanych przez azjatyckie koncerny motoryzacyjne. Możliwości jakie daje nam wsparcie ze strony Moto-Profil w niedługim czasie pozwoli na zajęcie pierwszego miejsca w naszym segmencie sprzedaży. Wierzymy w to co robimy oraz w naszych partnerów handlowych. Nie marzymy o stworzeniu papierowego koncernu. Twardo stąpając po ziemi, realizujemy wyznaczone cele.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)