Warto wiedzieć

ponad rok temu  03.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

My się wiosny nie boimy

Wraz z pierwszymi wiosennymi promieniami słońca i budzącą się do życia przyrodą powraca problem alergii. Cząstki zbyt małe, aby można je było dostrzec gołym okiem, są dla człowieka na tyle drażniące, że mogą spowodować nawet astmę, nie wspominając o dokuczliwym kichaniu czy katarze siennym.

Dolegliwości te nie tylko powodują dyskomfort, ale mogą również stanowić realne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze. Istnieje jednak proste rozwiązanie, które zapobiega takim sytuacjom – wymiana filtra kabinowego. O tym, jak istotny jest to problem oraz jak duży jest potencjał sprzedaży, świadczą dane statystyczne – prawie 95% produkowanych obecnie w Europie samochodów ma filtr kabinowy w standardowym wyposażeniu niezależnie od tego, czy są jednocześnie wyposażone w klimatyzację. Rosnąca świadomość kierowców sprawia, że ten segment rynku rozwija się wyjątkowo prężnie.
- Filtry kabinowe mają duży potencjał sprzedaży dla każdego sprzedawcy oraz warsztatu – wyjaśnia Andrea Taschini, dyrektor zarządzający Sogefi Aftermarket Business Unit. - Podczas ich wymiany powinniśmy jednak pamiętać o dwóch kluczowych czynnikach. Pierwszym jest oczywiście jakość – aby powietrze w kabinie samochodu było rzeczywiście oczyszczone, filtr kabinowy powinien być zaawansowany technologicznie, a co się z tym łączy – wyprodukowany przez ekspertów, którzy dostarczają rozwiązania na pierwszy montaż. Po drugie, jeśli chodzi o wymianę filtra kabinowego, należy upewnić się, czy klient jest świadomy, dlaczego i jak często należy wymieniać ten element. Powyższe czynniki to gwarancja zadowolenia klienta będącego kluczem rozwoju biznesu.

Pod markami Purflux, Fram oraz CoopersFiaam Grupa Sogefi oferuje dwa rodzaje filtrów zatrzymujących zewnętrzne zanieczyszczenia i nieprzyjemne zapachy:
- filtry przeciwpyłkowe, zatrzymujące wszystkie cząstki o wielkości powyżej 40 mikronów, w tym bakterie, pyłki i gazy spalinowe,
- filtry z węglem aktywnym, zatrzymujące nie tylko cząstki stałe, ale również zapachy. Dodatkowo filtry te zmniejszają ewentualne stężenie szkodliwych gazów w kabinie, które mogą powodować bóle głowy i kaszel. Składają się z trzech warstw: jednej warstwy węgla aktywnego pomiędzy dwoma warstwami włókniny.

Oba rodzaje filtrów są montowane w dostępnych miejscach, dzięki czemu ich wymiana nie stanowi problemu. Im dłużej filtry kabinowe pozostają niewymienione, tym więcej bakterii gromadzi się wewnątrz pojazdu, co z kolei ogranicza dopływ świeżego powietrza do kabiny samochodu. Należy również zauważyć, że w środowisku miejskim skuteczność filtrów spada w znacznie szybszym tempie, w szczególności z powodu natężonego ruchu ulicznego i często występującej konieczności jazdy z niewielką prędkością. W takich warunkach w przedziale pasażerskim może dojść do wytworzenia tzw. efektu tunelowego, gdzie stężenie gazów spalinowych może znacznie przekraczać ich stężenie na zewnątrz pojazdu. Dlatego, podobnie jak w przypadku wszystkich innych filtrów, wymiana usunąć kabinowego powinna być standardem podczas corocznego przeglądu.

Obecnie rynek filtrów kabinowych odnotowuje najdynamiczniejszy wzrost spośród wszystkich segmentów filtracji – ponad 10% w skali roku. Firma Sogefi oferuje kompletną gamę ponad 250 referencji filtrów kabinowych, obejmując tym samym 95% europejskiego parku samochodowego.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony