Instalacje gazowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nadchodzi R-1234yf

Technologie Delphi pomogą w dostosowaniu systemów klimatyzacji samochodowej do nowych globalnych przepisów dotyczących czynników chłodniczych.

W sytuacji, gdy Europa wprowadza nowe przepisy dotyczące czynników chłodzących, a USA i inne kraje rozważają podjęcie takich samych działań, koncern Delphi jest gotów do przyjęcia wiodącej roli w produkcji systemów klimatyzacji wykorzystujących nowy typ czynnika chłodniczego, bez konieczności znacznego zwiększenia kosztów produkcji samochodu.

- Kiedy przemysł samochodowy przechodził z czynnika R-12 (potocznie nazywanego freonem) na R-134a, Delphi było liderem tego procesu - powiedział Steve Kiefer, dyrektor ds. inżynierii w Delphi Thermal Systems. - Dzisiaj ponownie wykorzystujemy naszą wiedzę i doświadczenie i dokonujemy tego bez znacznego zwiększania kosztów produkcji samochodów. Delphi kontynuuje współpracę z producentami samochodów nad opracowaniem technologii klimatyzacji wykorzystującej nowy czynnik chłodniczy – R-1234yf, będący znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż stosowany obecnie. Czynnik R-1234yf posiada wskaźnik “Potencjał Globalnego Ocieplenia” (GWP - Global Warming Potential) na poziomie 4, co w porównaniu z dotychczas stosowanym czynnikiem R-134a – mającym GWP na poziomie 1,430 – oznacza, że nowe systemy stosujące R-1234yf są znacznie bardziej przyjazne dla środowiska niż dotychczasowe systemy klimatyzacji.



Wysokiej wydajności wewnętrzny wymiennik ciepła (IHX - Internal Heat Exchanger) będzie pozwalał producentom samochodów na instalowanie bardziej efektywnych energetycznie i wydajnych systemów HVAC.

Systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) przyczyniają się do wzrostu globalnego ocieplenia poprzez zużycie energii w trakcie działania systemu oraz w wyniku wycieku czynnika chłodniczego do atmosfery. Wpływ czynnika chłodniczego na klimat został zdefiniowany jako Potencjał Globalnego Ocieplenia (GWP). W 2006 roku Unia Europejska zabroniła stosowania czynników chłodniczych o GWP wyższym niż 150 dla wszystkich nowo aprobowanych typów samochodów od roku 2011, a we wszystkich nowych samochodach od roku 2017. Ponadto, rząd federalny USA chce wprowadzić poprzez Agencję Ochrony Środowiska (EPA - Environmental Protection Agency) i Krajowy Zarząd Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration) prawodawstwo i przepisy zachęcające do stosowania nowych rodzajów czynników chłodzących, w terminach podobnych do tych obowiązujących w Europie. R-1234yf jest popierany przez wielu ustawodawców, włączając w to EPA, Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji (Society of Automotive Engineers) i Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (Japan Automobile Manufacturers Association).

- Uważamy, że czynnik R-1234yf to rozwiązanie zarówno tanie, jak i skuteczne - stwierdził Kiefer. - Co najważniejsze, spodziewamy się, że rozwiązania Delphi dla zastosowania czynnika R-1234yf będą gotowe na tyle wcześnie, aby można było dotrzymać terminu 2011 roku. Jesteśmy gotowi wesprzeć ogólnoświatowych producentów samochodów w przejściu na nowy czynnik chłodniczy. Ponieważ R-1234yf może być wykorzystywany z niskociśnieniowymi systemami klimatyzacji, stosowanymi w produkowanych obecnie samochodach, proaktywne przeprojektowanie systemów HVAC Delphi umożliwi opracowanie niemal identycznych systemów zastępujących te instalowane obecnie. Ponadto, wysokiej wydajności wewnętrzny wymiennik ciepła (IHX - Internal Heat Exchanger) będzie pozwalał producentom samochodów na instalowanie bardziej efektywnych energetycznie i wydajnych systemów HVAC.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony