Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nagradzane innowacje
Grupa Schaeffler przygotowuje rozbudowę swoich mocy produkcyjnych w Ameryce Północnej dla jej wielokrotnie nagradzanego produktu UniAir, będącego pierwszym na świecie zmiennym bezstopniowo mechanizmem rozrządu zaworowego. Siłownik mechanizmu rozrządu zaworowego UniAir, wynaleziony przez Fiat Powertrain Technologies, opracowany i produkowany na licencji przez Grupę Schaeffler, jest kluczowym elementem systemu MultiAir firmy Fiat Powertrain Technologies, która zadebiutowała w połowie 2009 r. wprowadzeniem na rynek Alfa MiTo 1.4 MultiAir.

Zmienny bezstopniowo mechanizm rozrządu zaworowego daje kilka korzyści w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 oraz zwiększenia osiągów silnika. Silniki MultiAir o zmniejszonej wielkości z turbodoładowaniem pozwalają uzyskać zwiększenie oszczędności paliwa o 25 proc. w stosunku do konwencjonalnych silników wolno ssących o tym samym poziomie osiągów. Ponadto, moment obrotowy przy wolnych obrotach zwiększa się o około 15 proc. w wyniku zastosowania strategii wczesnego zamykania zaworu wlotowego. Liczba modeli MultiAir dostępnych na rynku ciągle rośnie. Poza różnymi modelami Alfa Romeo, zmienny bezstopniowo mechanizm rozrządu zaworowego będzie sukcesywnie oferowany w innych modelach Fiata. Zbliżające się wprowadzenie MultiAir na rynek amerykański przez firmę Chrysler spowoduje konieczność rozbudowy mocy produkcyjnych Grupy Schaeffler w Ameryce Północnej.
- Rozpoczęliśmy już proces transferu naszego know-how i planowania produkcji – powiedział dr Peter Pleus, prezes Schaeffler Group Automotive.

W Ameryce Północnej produkcja systemu mechanizmu rozrządu zaworowego zmiennego bezstopniowo będzie zlokalizowana w Cheraw w Karolinie Południowej. Zakład ten jest jedną z 15 lokalizacji rozwojowo-produkcyjnych Grupy Schaeffler w Ameryce Północnej i Meksyku. W skali globalnej Grupa Schaeffler posiada 180 lokalizacji, zapewniających jej klientom wymaganą przez nich lokalną obecność Grupy w światowych ośrodkach gospodarczych. Z okazji ceremonii rozdania nagród „Żółtego Anioła”, w której uczestniczył także prezydent Niemiec Horst Köhler, niemiecki klub automobilowy ADAC zachęcił producentów do zwiększania oferty pojazdów wyposażonych w tę innowacyjną technologię. Zmienny bezstopniowo mechanizm rozrządu zaworowego otrzymał nagrodę „Żółtego Anioła” w kategorii „Innowacje i Środowisko”. Złożone z ekspertów jury konkursowe, obejmujące przedstawicieli zarządu ADAC, jak również prezesów kilku niemieckich stowarzyszeń przemysłowych (VDA, VDIK i ZDK), musiało dokonać wyboru spośród 46 świetnych inicjatyw, projektów i innowacji w dziedzinie bezpieczeństwa, ochrony środowiska i techniki. MultiAir zdobył jedną z trzech nagród w kategorii „Innowacje i Środowisko”.

- Takie nagrody, jak wysoko ceniony „Żółty Anioł”, dowodzą wielkiej wagi przyjaznych dla środowiska, przełomowych innowacji, takich jak UniAir/MultiAir – powiedział dr Peter Pleus. - UniAir to jeden z wielu innowacyjnych produktów Grupy Schaeffler oferujących rozwiązania pomagające zmniejszyć zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. Efektywność energetyczna była zawsze jedną z kluczowych kompetencji Grupy Schaeffler.

MultiAir to zarejestrowany znak handlowy firmy Fiat w Grupie Schaeffler. Około 1250 wniosków patentowych rocznie czyni Grupę Schaeffler jednym z liderów innowacji w Niemczech. Ze swoimi markami INA, LuK i FAG, Grupa jest jednym z wiodących producentów łożysk tocznych na świecie i renomowanym dostawcą dla przemysłu motoryzacyjnego. Dla tego przemysłu Grupa Schaeffler jest uznanym partnerem w pracach rozwojowych, posiadającym fachową wiedzę i doświadczenie w zakresie całego mechanizmu napędowego. Precyzyjne produkty Grupy Schaeffler dla silników, przekładni i podwozia pomagają zmniejszyć zużycie energii i zanieczyszczenia, zwiększając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Dział układów przeniesienia napędu oferuje swoje klasyczne produkty: przekładnie ręczne i przekładnie automatyczne, jak również zautomatyzowane przekładnie ręczne, przekładnie z podwójnym sprzęgłem oraz przekładnie CVT. Gamę przekładni przyszłości uzupełniają zastosowania alternatywnych koncepcji napędu, takich jak napędy hybrydowe. Schaeffler Automotive Market dostarcza części zamiennych i usług autoryzowanym stacjom obsługi i niezależnym warsztatom naprawczym.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony