Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nagroda dla Boscha i Audi

Firmy Bosch i Audi otrzymały w Dearborn w USA wyróżnienie od organizacji SEMA (Specialty Equipment Market Association) i SAE (Society of Automotive Engineers). Nagroda została przyznana za system bezpośredniego wtrysku benzyny w modelu Audi R8.
To wyróżnienie potwierdza wkład obu przedsiębiorstw w rozwój sportów motorowych. Samochody wyścigowe wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny Boscha, na który składają się wtryskiwacze, sterownik silnika i zestaw czujników oraz świece zapłonowe, zwyciężały już wcześniej np. w renomowanym 24-godzinnym rajdzie Le Mans. W roku 2001 i 2002 zwycięzcą był Audi, w roku 2003 – powiązany z Audi Bentley. Także w roku 2004 w wyścigu triumfował Audi.
Technika wtrysku bezpośredniego benzyny w znaczącym stopniu przyczyniła się do zwiększenia możliwości bolidów.
W turbodoładowanych silnikach wyścigowych V8 zapewnia dobre rozwijanie mocy, wysoką wydajność i mniej przerw na tankowanie paliwa.

Atuty produkowanych przez Boscha systemów bezpośredniego wtrysku benzyny wykorzystywane są przez Audi także w samochodach produkowanych seryjnie, w modelach Audi A3 Sportback oraz A4. Nowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim wyróżnia się wzrostem mocy w dolnym zakresie obrotów, spontanicznością reakcji i niższym zużyciem paliwa, które zapewnia wysoką sprawność. System ten stosowany jest również w Volkswagenie Golfie GTI.
Połączenie wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania stanie się w przyszłości podstawą koncepcji Downsizingu, która umożliwi dalsze oszczędności. Zgodnie z tą ideą, zamiast silników konwencjonalnych stosowane będą mniejsze, ale równie wydajne silniki z turboładowarką i wtryskiem bezpośrednim. Przy obniżeniu pojemności skokowej o jedną trzecią możliwe będzie zmniejszenie zużycia benzyny nawet o 15 procent.


B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony