Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Najłatwiejszy sposób naprawy

Włącz, Naciśnij, Spawaj

Postęp techniki motoryzacyjnej wymusza na wielu firmach produkujących samochody wprowadzanie nowych technologii oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych przy projektowaniu kolejnych modeli. Jednak to powoduje, iż do napraw potrzebne są coraz to nowsze urządzenia, bez których praca w branży motoryzacyjnej staje się niemożliwa.


Motto firmy MIGATRONIC brzmi: WŁĄCZ, NACIŚNIJ, SPAWAJ. Firma ta od 1970 roku prowadzi ciągle badania nad podnoszeniem jakości swoich produktów, aby sprostać wymogom rynku i klientów. Posiada nowoczesną linię urządzeń, oficjalny dział rozwoju, serwis oraz biura sprzedaży w całej Europie. Od roku 2005 wyłącznym przedstawicielem firmy Migatronic w branży samochodowej jest firma Armal Sp z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy.



Na świecie prowadzone są ciągłe prace nad zastosowaniem zabezpieczeń antykorozyjnych, np. materiałów ocynkowanych lub stali uregulowanej oraz aluminium, które w szczególności dla przemysłu samochodowego stawiają coraz to wyższe wymagania dla technik spawania. Aby sprostać wymaganiom rynkowym oraz zoptymalizować i dopasować system, został stworzony MULTIMOTIVE MIG. Urządzenie jest bez techniki pulsacji, ale z możliwością regulacji ponad 20 programów prądu spawania, specjalnie rozbudowanych dla Multimotive, aby umożliwić lutospawanie blach ocynkowanych, materiałów zabezpieczonych antykorozyjnie. Multimotive został stworzony więc do łączenia blach systemem MAG. Bez wątpienia zastosowanie w nowoczesnych karoseriach Multimotive możliwe jest dzięki zachowanej plastyczności materiału oraz kształtu przez możliwość lutowania MIG. Łatwa jest wymiana drutu oraz nieskomplikowany wybór parametrów spawania.



MULTIMOTIVE MIG.

Dla jeszcze większej elastyczności odpowiedzią jest MULTIMOTIVE DUO wyposażony w dwa uchwyty, z czego jeden służy do lutospawania, a drugi do spawania stopów aluminium, łączenia elementów ze stali kwasoodpornych i nierdzewnych. Przełącznik na panelu umożliwia łatwą zmianę operacji bez konieczności zmiany palników spawalniczych, przewodów, szpul ani gazu. MULTIMOTIVE DUO cechuje nowy podajnik drutu ze stałymi 4 rolkami, co zapewnia płynną i niezawodną pracę. Jest regulowany “krokowo”, co umożliwia dokładne określenie napięcia spawania. Proces spawania MIG (lutospawanie) został przygotowany w szczególności dla przemysłu samochodowego, w którym jednym z głównych parametrów jest ochrona antykorozyjna połączonych elementów. Proces różni się od spawania MIG/MAG temperaturą topnienia materiałów. W tradycyjnym spawaniu materiał łączony jest nagrzewany do temperatury 1650oC, natomiast przy lutospawaniu MIG temperatura ta osiąga tylko 1060°C.



MULTIMOTIVE DUO.

Powyższe zjawisko przyczynia się do zredukowania indukowanego ciepła, a przez to zmniejsza się ryzyko spalenia powłoki cynkowanej. Ogólnie wiadomo, że temperatura topnienia ocynku wynosi ok. 420°C, a w temperaturze 910°C cynk się utlenia. Przy zastosowaniu właściwych parametrów spawania, gazów ochronnych oraz dodatkowych materiałów można uzyskać dobre złącze przy zachowaniu silnej powłoki ochronnej ocynku. Przy lutospawaniu można wyszczególnić następujące zalety: odporność spoiny na korozję, redukcja strefy wpływu ciepła, redukcja ubytków topnienia powłoki, minimalizacja odprysków, ochrona spoiny oraz materiału rodzimego. Spawarka FLEX 3000 jest kompaktowa, pulsacyjna MIG/MAG, która została zaprojektowana do spawania z wysoką jakością płyt metalowych oraz bardziej skomplikowanych stopów stali i aluminium. Przyjazny dla użytkownika panel kontrolny, pozwalający spawaczowi skupić się na właściwych czynnościach związanych ze spawaniem. Jedno naciśnięcie przycisku aktywuje program dla określonej operacji spawalniczej, co pozwala spawaczowi odczytać wszystkie potrzebne mu dane.



FLEX 3000 MIG z prostym panelem. Spawanie pulsacyjne stali nierdzewnych lub lekkich stopów metali. Lutowanie mosiądzem jako standard.

Lutowanie brązem jest stosowane na szeroką skalę przy konstrukcjach karoserii samochodowych i innych pojazdów transportowych z (galwanicznej hartowanej) stali dla zachowania jej właściwości i ochrony cynkowej powierzchni.

Lutowanie MIG we współpracy z wiodącymi producentami branży motoryzacyjnej oraz projekty dotyczące rozwoju techniki łączenia blach wykonanych ze specjalnych stopów metali zostały wcielone w życie właśnie w spawarce FLEX3000. Odnosi się to również do lutospawania mosiądzem galwanizowanym stalowych blach, co jest procesem pozwalającym utrzymać optymalne zabezpieczenie przed korozją przy zachowaniu wytrzymałości materiału i minimum uszkodzeń.

Co charakteryzuje MIGATRONIC FLEX 3000?
- Miga CARD – karta z programami spawania.
- Quattro Pulse – wnosi swój wkład w pierwszorzędne wykonanie spawania przy minimum iskier powstających podczas tego procesu. Jedno naciśnięcie przycisku Qua-ttro daje dostęp do kompletnego zestawu ustawień, które mogą również tworzyć części sekwencji. Zasada działania Quattro jest oparta na funkcji, że oprogramowanie urządzenia wpływa na optymalne odrywanie się kropelek z drutu. Rezultatem jest krótszy łuk i chłodniejsze miejsce spawania. Szczególnie w przypadku zastosowania niskiego natężenie prądu w cienkich materiałach uzyskujemy pełny efekt przy minimum ciepła włożonego, co w konsekwencji podtrzymuje właściwości mechaniczne materiału. W ten sposób uzyska się spaw TIG – podobny.
- Spawanie sekwencyjne – umożliwia uniknięcie tzw. kraterów.
- Burn–back – chroni drut spawalniczy przed przyklejeniem się do części roboczej na końcu spawu. Czas funkcji jest regulowany.
- Post-time – czas przepływu gazu, w którym gaz ochronny stale przepływa, po tym jak łuk został wygaszony, chłodząc palnik.
- Wybór trybu pracy palnika – dwukrotny (2-times), czterokrotny (4 – times).
- Sygnalizacja usterek – wskaźnik nieprawidłowego napięcia spawania, uszkodzenie chłodzenia palnika, problemy z temperaturą, problemy z jednostką mocy, problemy z podawaniem drutu, z przeciążeniem prądowym.
- Statystyka ostatniego spawania- statystyka ostatnich 10 sekund spawania
- i inne funkcje.



Plazma ZETA.

Zintegrowana Miga CARD zawsze pozwoli spawaczowi dostroić urządzenie do potrzeb spawania, a dane te są stale ulepszane i uaktualniane.

Bardzo praktyczne i coraz częściej stosowane jest urządzenie do cięcia plazmą powietrzną. Nowe plazmy do cięcia Migatronic ZETA cechuje automatyczna kontrola łuku zapalającego, wysoki komfort użytkowania oraz regulacja ciśnienia gazu. Są one odpowiednie do napraw stacjonarnych, jak i terenowych. Maszyny mogą być podłączone do standardowych kompresorów i są przygotowane do podłączenia generatorów asynchronicznych. W urządzeniach Migatronic ZETA technologia INVERTEROWA została połączona z prostotą użytkowania, zapewniając dokładność podczas cięcia plazmą we wszelkiego rodzaju materiałach przewodzących oraz stopach metalu. Panel sterowania jest przejrzysty i prosty w obsłudze. Natężenie prądu jest dostosowywane do grubości ciętej powierzchni, a moc dostrajana automatycznie do prędkości wykonywanego cięcia. Automatyczna kontrola łuku zapalającego zapewnia doskonały zapłon za każdym razem.



Przyłbica spawalnicza.

Półautomat spawalniczy jednofazowy ZETA 40 wykonuje precyzyjne cięcia do głębokości 8 mm, a trójfazowy ZETA 60 tnie elementy do 12 mm oraz umożliwia rozdzielenie materiału do głębokości 18 mm, jeżeli nie ma specjalnych kryteriów dotyczących jakości cięcia. Obie plazmy w nowym zaokrąglonym kształcie Migatronic używają jedynie sprężonego powietrza jako gaz plazmy, istnieje również możliwość podłączenia do istniejącej instalacji pneumatycznej celem obniżenia kosztów eksploatacji urządzenia. Połączenie zalet plazm (cięcie wszystkich materiałów przewodzących, tani w użytkowaniu – sprężone powietrze jako gaz plazmy, łatwy zapłon, wysokiej jakości cięcia pod kątem prostym, przygotowany do użycia z generatorem asynchronicznym) daje szanse szerokiego zastosowania tego urządzenia. Szczególnie zalecany jest do stosowania w warsztatach blacharskich. Przy pracach spawalniczych, obsłudze zmechanizowanych narzędzi skrawających i szlifierskich oraz przy pracach w kanale lub pod samochodem ustawionym na podnośniku konieczna jest ochrona oczu przed pryskającymi wiórkami i opiłkami. Obowiązuje zatem następujące zalecenie: wszędzie tam, gdzie w powietrzu unoszą się iskry i odpryski, niezbędna jest ochrona oczu w postaci okularów lub maski (przyłbicy). Podczas spawania elektrycznego należy używać specjalnych masek z odpowiednio przyciemnianymi szybkami.

W przyłbicy spawalniczej MIGATRONIC z filtrami automatycznymi (elektrooptycznymi) pole widzenia ściemnia się samoczynnie w momencie powstania płomienia lub łuku spawalniczego. Zapewnia to spawaczowi dużą swobodę ruchów, bez konieczności podnoszenia i opuszczania przyłbicy.

ARMAL
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony