Warto wiedzieć

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Najnowsze technologie dla motoryzacji. ZF Technology Day

ZF prezentuje rozwiązania dla Next Generation Mobility (Mobilności Nowej Generacji). Cztery innowacyjne pojazdy symbolizują ofensywę produktową koncernu w napędach hybrydowych i elektrycznych dla samochodów osobowych, rozwiązaniach systemowych dla zautoma

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych IAA Grupa ZF zaprezentuje najnowsze technologie dla mobilności nowej generacji. Koncern poszerza swoją ofertę produktową o jeszcze bardziej atrakcyjne rozwiązania w zakresie mobilności przyszłości: dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, aktywne systemy podwozia, systemy zintegrowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób ZF stawia w centrum swoich zainteresowań oczekiwania użytkowników końcowych. To przesunięcie punktu ciężkości zostało podkreślone w kampanii #MobilityLifeBalance, która demonstruje nierównowagę pomiędzy rzeczywistą mobilnością a oczekiwaniami.

Strategiczny kierunek rozwoju koncernu ma na celu zapewnienie lepszych, bardziej zrównoważonych sposobów przemieszczania się. ZF podkreśla to poprzez ofensywę produktową dla motoryzacji.
– To, co aktualnie rozwijamy, pomaga nam zaproponować lepszą, bardziej zrównoważoną mobilność – mówi Wolf-Henning Scheider, dyrektor generalny ZF Friedrichshafen AG. – Celem jest zaproponowanie bezpiecznej, komfortowej, zautomatyzowanej i przystępnej cenowo mobilności. Wszystkim, wszędzie i o każdej porze. Możemy to osiągnąć tylko poprzez nieustanne aktywne przekonywanie rynku naszymi innowacjami.

Czysto elektryczny i hybrydowy
ZF rozwija dwie ścieżki w elektromobilności. Po pierwsze buduje podstawy nowej generacji pojazdów akumulatorowych z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów dla hybryd typu plug-in. Nowy system hybrydowy umożliwia wysokie osiągi wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej. Przy pewnych scenariuszach zastosowań system ten stanowi skuteczną alternatywę dla pojazdów zasilanych wyłącznie z akumulatorów. Przy wystarczającej pojemności akumulatorów producenci pojazdów mogą wykorzystać ten system, aby zaoferować klientom EVplus – samochód z zasilaniem bateryjno-elektrycznym wyposażonym w silnik spalinowy na dłuższe podróże i gdy potrzebna jest większa wydajność. System modułowy w tym przypadku zapewnia producentom pełną elastyczność. Takie rozwiązania cieszą się zainteresowaniem: kolejny znany na całym świecie producent samochodów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wskazał koncern ZF jako globalnego dostawcę najnowszej generacji 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Pierwszy kontrakt na tego typu rozwiązania dla firmy BMW został ogłoszony przez ZF w kwietniu br.

2-biegowy napęd elektryczny zwiększa efektywność i zasięg
Równolegle z napędem hybrydowym koncern ZF pracuje nad udoskonaleniem napędów czysto elektrycznych. Ważnym krokiem jest światowa premiera dwubiegowego napędu elektrycznego dla samochodów osobowych. Ta kompaktowa koncepcja łączy w sobie zaawansowany silnik elektryczny o maksymalnej mocy 140 kilowatów (190 KM) z przekładnią zmianową i odpowiednio dobraną elektroniką sterującą. Dzięki temu zasięg każdego naładowania akumulatora można zwiększyć nawet o 5% w porównaniu z jednostkami jednostopniowymi.

Rozwiązania systemowe dla zautomatyzowanej jazdy
Podwozie predykcyjne Flying Carpet 2.0 wykorzystuje zaawansowany system czujników, przemyślany układ sterowania i inteligentne algorytmy do sterowania zawieszeniem, układami hamulcowym i kierowniczym. Pozwala to na oddzielenie w dużym stopniu konstrukcji nośnej pojazdu od nierówności terenu i dynamicznych skutków jazdy. Poza zwiększeniem komfortu oznacza to również lepsze prowadzenie i bezpieczeństwo. Komfort jest kluczowy, zwłaszcza w rozwoju w pełni automatycznej i autonomicznej jazdy, ponieważ pozwala na to, aby czas spędzony w pojeździe wykorzystać na takie czynności, jak czytanie czy odpoczynek.
Unikalna oferta ZF, pozwalająca pojazdom widzieć, myśleć i działać (see, think, act), czyni z niego atrakcyjnego dostawcę rozwiązań systemowych dla zautomatyzowanej jazdy. Kompleksowe, kompletne systemy obejmują czujniki i centralny komputer ZF ProAI w szerokim zakresie poziomów wydajności. Dzięki temu rozwiązania ZF są skalowalne, elastyczne i możliwe do wykorzystania w różnych segmentach rynku. To z kolei umożliwia producentom samochodów spełnienie podstawowych wymagań Euro NCAP 2022. I tak na przykład system ZF coPilot pozwala na zautomatyzowanie funkcji prowadzenia pojazdu na poziomie SAE 2+. Z kolei ZF ProAI RoboThink to wysoko wydajne rozwiązanie dla pojazdów przewożących pasażerów i towary, które umożliwia jazdę autonomiczną na poziomach 4 i 5. Dzięki przejęciu firmy Wabco ZF będzie w stanie zaoferować kompletne zautomatyzowane systemy prowadzenia pojazdów użytkowych. 
#MobilityLifeBalance 

Koncern rozpoczął kampanię #Mobility-
LifeBalance, która ma pokazać, w jaki sposób rzeczywistość ruchu drogowego straciła równowagę w porównaniu z oczekiwaniami konsumentów w zakresie mobilności. Wskazuje również, w jaki sposób rozwiązania techniczne mogą pomóc przywrócić tę równowagę. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie internetowej kampanii: www.mobilitylifebalance.com lub za pośrednictwem hashtagu #MobilityLifeBalance w mediach społecznościowych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony