Marketing w warsztacie

Warto wiedzieć

1 godzin temu  20.12.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Najwyższa medialność w kategorii samochód

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zbadał widoczność marek motoryzacyjnych w polskich mediach. W okresie od września do listopada 2025 r. liderem w kategorii samochodów osobowych jest BMW.

Medialność branży motoryzacyjnej przeanalizowano w pięciu obszarach – od publikacji dziennikarskich, poprzez kanały własne, platformy społecznościowe, aż po reklamy oraz współprace sponsoringowe. Liderem zestawienia została marka BMW, wyprzedzając Volkswagena i Toyotę. W okresie od września do listopada 2025 r. najwyższą medialność w kategorii samochodów osobowych osiągnęła marka BMW. Eksperci IMM oszacowali jej wartość na 481,2 mln punktów. Najwyższy udział procentowy wygenerował obszar Earned, czyli publikacje redakcyjne w prasie, radiu, telewizji oraz na portalach internetowych. 

Medialność branży motoryzacyjnej przeanalizowano w pięciu obszarach - od publikacji dziennikarskich, poprzez kanały własne, platformy społecznościowe, aż po reklamy oraz współprace sponsoringowe. Liderem zestawienia została marka BMW, wyprzedzając Volkswagena i Toyotę. Analiza IMM pokazuje także rosnące znaczenie podcastów jako kanału promocji. W 2025 roku to Tesla była w nich najczęściej omawianą marką motoryzacyjną, zarówno w formatach branżowych, jak i gospodarczych.

W badaniu wykorzystano autorski model IDEAS, który mierzy efektywność działań promocyjnych. Medialna siła marki jest analizowana w pięciu wymiarach: Interactive (media społecznościowe), Domestic (kanały własne), Earned (publikacje redakcyjne), Advertising (reklama) oraz Sponsoring (współprace z marką), które kompleksowo mierzą widoczność marki w przestrzeni medialnej. Całe badanie jest realizowane w formule benchmarku, co umożliwia porównywanie uzyskiwanych wyników. Medialność to suma wskaźników medialności poszczególnych składowych modelu IDEAS wyrażana w punktach. Każdej z kategorii przekazów została również nadana waga istotności danej grupy mediów w oddziaływaniu na odbiór i zapamiętanie marki, uwzględniając mniejszą percepcję przekazów czysto reklamowych, silniejszy odbiór informacji w mediach branżowych, wyższy poziom zaangażowania odbiorcy w materiały foto i video oraz ekspozycję wizualną sponsorów na wydarzeniach.

Fot. IMM

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony