Napęd hydrauliczny w tym ciągniku pozwala okazyjnie zwiększyć jego dzielność terenową w miejscu za- i wyładunku. Za to na autostradzie nie obciąża ani opon, ani silnika, a przy tym nie konsumuje więcej paliwa niż wersja 4×2
Chociaż dookoła słychać tylko o elektromobilności, nie możemy zapominać o innych formach napędu pojazdów użytkowych. Jedną z nich jest napęd hydrauliczny. Czym jest i dlaczego w Polsce jest tak rzadko stosowany?
Historycznie i technicznie to żadna nowość. Napęd hydrauliczny znany jest od lat, ale w najnowszej odsłonie znalazł poczesne miejsce w transporcie drogowym. W niektórych zastosowaniach i okolicznościach to najlepsza, najlżejsza i najtańsza forma wzmocnienia trakcji. Zacznijmy od tego, czym on dokładnie jest.
Napęd hydrauliczny
W klasycznej ciężarówce moc z silnika przekazywana jest na koła za pomocą przekładni, wałów i mostów. Napęd hydrauliczny także przekazuje moc, ale w postaci tłoczonego oleju, który wężami dociera do odwrotnych pomp napędzających koła. Innymi słowy, to system podobny do napędu elektrycznego, z tym że „prąd” elektryczny zastąpiony...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)