Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Napinacz automatyczny

w modelu Ford Transit 2.5 D/TD

Celem zwiększenia niezawodności w napędach Ford OE wprowadził zalecenia dotyczące wymiany napinaczy mechanicznych na automatyczne. Dla tych zastosowań Gates dostarcza paski, które mogą współpracować wyłącznie z napinaczami automatycznymi.

Konstrukcja pasków 5571XS i 5572XS została opracowana z myślą o zwiększeniu osiągów paska przy współpracy z napinaczem automatycznym. Różni się ona od konstrukcji pasków dotychczas stosowanych (5338XS i 5502XS). Nowe paski zbudowane są m.in. z czarnej tkaniny powlekanej, która jest odpowiednikiem białej tkaniny występującej w paskach OES. Dostępne są one również wraz ze wszystkimi elementami zalecanymi do wymiany w zestawach rozrządu PowerGrip® Kit (napinacz automatyczny, śruba mocująca). Napinacz automatyczny może być montowany w miejsce dotychczas stosowanego napinacza stałego bez żadnych dodatkowych modyfikacji.

Procedura montażowa:

1. Ustaw silnik w górnym martwym położeniu.
2. Zablokuj koło zamachowe (zawleczka 13 mm), wał rozrządu i pompę wtryskową.
3. Poluzuj śruby koła pasowego pompy wtryskowej.
4. Zdejmij pasek i napinacz.
5. Zainstaluj nowy napinacz (automatyczny), dokręcając ręcznie śrubę mocującą (gniazdo sześciokątne w pozycji mniej więcej godziny 9.00) - fot. 1.

Fot. 1

6. Przekręć napinacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara (używając klucza sześciokątnego) do momentu ustawienia punktu kontrolnego powyżej dolnej krawędzi wycięcia - fot. 2.

Fot. 2

7. Dokręć śrubę napinacza (40-45Nm).
8. Dokręć śruby koła pasowego pompy wtryskowej (25Nm).
9. Wyjmij blokady zabezpieczające.
10. Przekręć silnik o dwa pełne obroty wału (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Sprawdź czy punkt kontrolny w dalszym ciągu pozostaje powyżej dolnej krawędzi wycięcia. Jeżeli nie, należy powtórzyć całą procedurę od początku.
Częstym błędem popełnianym w przypadku tych pojazdów jest wymiana paska rozrządu na nie do końca wystudzonym silniku. Warunkiem koniecznym jest wystudzenie silnika do temperatury pokojowej. Pasek założony przy zbyt gorącym silniku zacznie się luzować, gdy tylko temperatura silnika będzie się obniżać, co może doprowadzić do spadku napięcia nawet o 50 proc.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony