Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Naprawa elektronicznych hamulców

Nowe możliwości w pracach serwisów przy nowoczesnych systemach elektronicznych, również systemach hamulcowych, są możliwe dzięki elektronicznemu przyrządowi ATE o nazwie EST. Z uwagi na coraz nowocześniejsze rozwiązania w pojazdach, mechanik do przeglądów i napraw potrzebuje odpowiednie przyrządy diagnostyczne, bez których naprawa nie byłaby możliwa. Firma Continental Automotive Systems proponuje nowość: EST – przyrząd, który umożliwia pracę na wybranych systemach hamulców elektronicznych, bez potrzeby sięgania po drogie przyrządy diagnostyczne. Tam, gdzie kiedyś były systemy czysto mechaniczne lub hydrauliczne, dziś weszła elektronika. Najlepszym przykładem na to są elektrohydrauliczne hamulce SBC i elektryczny hamulec postojowy EPB. Tradycyjne przyrządy niewiele już tu pomogą. Na przykład elektrohydrauliczne hamulce podczas przeglądu albo naprawy trzeba koniecznie dezaktywować. Natomiast wraz z elektrycznym hamulcem postojowym wchodzi na rynek kolejny system, który wymaga zastosowania przyrządu diagnostycznego. Tutaj hamulec postojowy jest uruchamiany
i zwalniany poprzez elektryczny silnik zintegrowany z zaciskiem. System używa pozycji tłoczka również jako informatora o zużyciu klocka. Wyzwanie dla mechaników polega na tym, iż tutaj tłoczków hamulca tylnej osi nie da się cofnąć za pomocą klasycznych narzędzi do hamulców. A jeśli mimo to będzie próbował tradycyjnie pracować na tych układach, grozi mu uszkodzenie mechanizmu nastawczego w tych zaciskach. Aby wymienić klocki lub tarcze, konieczne jest sterowanie silniczka w zacisku poprzez przyrząd diagnostyczny i wycofanie tłoczka w zacisku. Po wymianie klocków czy tarcz jest niezbędnie wymagane przeprowadzenie nastawienia podstawowego systemu hamulcowego.


Jeden do wszystkich
Aby umożliwić warsztatom profesjonalny serwis hamulców w pojazdach z elektronicznymi układami hamulcowymi bez konieczności zakupu drogich przyrządów diagnostycznych, firma Continental Automotive Systems proponuje elektroniczny przyrząd serwisowy EST. Jest to mały poręczny przyrząd, który poprzez OBD komunikuje się ze sterownikiem i steruje odpowiednio, aby bez problemu i drogich reklamacji przeprowadzić wymianę klocków czy innych prac serwisowych. Co więcej, tester EST ATE ma zastosowanie uniwersalne. W zależności od zadania i systemu hamulcowego jest wyposażony w odpowiednie oprogramowanie. Oprogramowanie można bez problemu wgrać z komputera poprzez łącze USB. Dzięki temu przyrząd EST ATE jest rozwiązaniem również na przyszłość. Każdy nowy moduł umożliwi i rozszerzy jego zastosowanie w najnowocześniejszych systemach hamulcowych, gwarantując mechanikowi obsługę zawsze na czasie!


Prosta obsługa
Podczas projektu ATE EST wielki nacisk położono na łatwą, intuicyjną obsługę przyrządu. Praca z nim to praca z 4 przyciskami na przedniej stronie EST. Oznaczenie każdego przycisku i jego funkcje za każdym razem są opisane na wyświetlaczu przyrządu. Po podłączeniu do OBD, przyrząd natychmiast się włączy. Następnie przebiega kontrola wersji oprogramowania. Na wyświetlaczu pojawią się jasne i klarowne instrukcje postępowania dla obsługującego. Dzięki temu wykluczone są pomyłki.


Moduły oprogramowania do wielorakiego zastosowania
Przyrząd ATE - EST wprowadzony na rynek zostanie z dwoma modułami oprogramowania:
- SBC - moduł do modeli Mercedes-Benz W211, R230 i C219, które umożliwią: deaktywację i aktywację systemów hamulcowych; wymianę płynu hamulcowego, odpowietrzenie systemu i kontrolę systemu na zapowietrzenie. Komunikacja ze sterownikiem SBC odbywa się poprzez linię K lub CAN-Bus.
- EPB-Moduł do obsługi Audi A6 i VW Passat pozwoli na otwarcie i zamknięcie hamulców tylniej osi oraz przeprowadzi tzw. ustawienie podstawowe po wymianie tarcz lub klocków hamulcowych. Ilość błędów zostanie wyświetlona i będzie możliwość ich wykasowania. Inne moduły oprogramowania są w przygotowaniu.

Idealne rozwiązanie dla warsztatów
Przyrząd ATE EST jest idealnym rozwiązaniem dla warsztatów, które nie pracują na drogich testerach przypisanych do marki samochodu, a pomimo to chcą naprawiać SBC i EPB. I nawet dla warsztatów autoryzowanych ATE EST jest interesującym rozwiązaniem uzupełniającym testery producentów samochodów. Przyrząd EST ma tak prostą obsługę, że wyklucza błędy obsługi systemu. Praktyczne EST uwalnia drogie przyrządy diagnostyczne do innych napraw niż układy hamulcowe.
Nowy przyrząd ATE EST będzie w sprzedaży od początku 2007 roku. W komplecie dostarczane będą: przyrząd, kabel do OBD, kabel USB i instrukcja obsługi.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony