Narzędzia w warsztacie

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Narzędzia ATE Nowoczesne i funkcjonalne

Continental Teves należy do Continental AG Hannover i zaopatruje w produkty marki ATE producentów pojazdów z całego świata na tzw. pierwszy montaż oraz rynek wtórny. Koncern Continental jest wiodącym dostawcą systemów hamulcowych, komponentów pojazdów, elektroniki samochodowej, opon i technicznych elastomerów.

Pod marką ATE firma Continental Teves oferuje szeroki asortyment produktów o jakości wyposażenia oryginalnego, służących do przeglądów oraz napraw układów hamulcowych, w tym także płynów hamulcowych wszystkich specyfikacji, specjalistycznych narzędzi i przyrządów do obsługi układów hamulcowych oraz wszelkich innych pomocy niezbędnych do profesjonalnej obsługi systemów hamulcowych.
Wśród nowych produktów, jakie proponuje firma ATE, znalazła się karta testowa ATE, tester czujników AST, ATE CD ze schematami ABS, zestawy do oczyszczania piast oraz urządzenie do odpowietrzania układów hamulcowych.
Karta testowa ATE do magnetycznych pierścieni ABS chroni przed błędami montażowymi oraz ułatwia znajdowanie usterek. Jeśli zaraz po wymianie łożyska koła zapala się kontrolka ABS, może to oznaczać niewłaściwy montaż łożyska. Ponowny demontaż oznaczałby w większości przypadków trwałe uszkodzenie pierścienia lub nawet całego łożyska i w konsekwencji stratę czasu i pieniędzy.
Od kilku lat nowe samochody są wyposażane w aktywne czujniki koła. Czujniki te w zasadzie zawsze współpracują w powiązaniu z magnetycznymi pierścieniami ABS. Pierścienie działają na zasadzie bieguna północnego i południowego. Pola magnetyczne muszą być umieszczone naprzeciwko czujników koła. Jeśli łożysko koła z powodu braku jednoznacznego oznaczenia zostanie nieprawidłowo zamontowane, czyli pola magnetyczne nie znajdą się naprzeciwko czujników koła, wówczas czujnik koła i pierścień magnetyczny nie mogą dostarczyć żadnego sygnału. W tych pojazdach ABS zapali się dopiero podczas jazdy.
Dzięki karcie testowej ATE do magnetycznych pierścieni ABS można uchronić się przed takimi usterkami. Przed montażem łożyska wystarczy tylko sprawdzić, po której stronie znajduje się pierścień magnetyczny ABS, a następnie stronę z pierścieniem ustawić naprzeciwko czujnika koła i wcisnąć łożysko.
Karta testowa ATE przydaje się również w innej sytuacji: jeśli podczas poszukiwania usterki okaże się, że sygnał wyjściowy nie jest prawidłowy, ale otoczenie czujnika i sam czujnik jest sprawny, dzięki karcie testowej można sprawdzić czy brakujące ząbki (pary biegunów) pierścienia magnetycznego nie są przyczyną usterki. Wówczas konieczny jest demontaż pierścienia, a nawet całego łożyska koła.
W powiązaniu z magnetycznym pierścieniem ABS w większości nowoczesnych samochodów montowane są czujniki ABS typu aktywnego – najnowszej generacji, których nie można sprawdzić za pomocą multimetrów, oscyloskopów dostępnych w handlu. Za pomocą testera czujników AST można w krótkim czasie stwierdzić, czy czujniki koła – zarówno aktywne, jak i pasywne, oraz magnetyczne pierścienie nie uległy uszkodzeniu.
Kolejną nowością, zaproponowaną przez firmę ATE, jest płyta CD ze schematami ABS. Naprawy ABS są obecnie bardzo powszechne, ponieważ prawie wszystkie auta są seryjnie wyposażone w ABS, ASR, EPS. ATE CD ze schematami ABS to narzędzie, dzięki któremu można uzyskać wszelkie informacje na temat diagnostyki ABS. Na CD oprócz schematów ABS znajdują się listy poszukiwania usterek, kody usterek, opisy pinów i gniazd ABS oraz umiejscowienie elementów ABS. Program umożliwia wybranie producenta auta, typu oraz modelu wraz z określeniem silnika, wybór systemu ABS po rysunku lub opisie, wydruk schematu, rozpiski pinów i wtyków, kodów usterek oraz listy Quicktestowej. Płyta umożliwia szybką i korzystną cenowo diagnozę.




Oprócz narzędzi obsługujących elementy elektroniki, firma ATE wprowadza również na rynek narzędzia do codziennej pracy przy naprawach i przeglądach układów hamulcowych. Jednym z takich narzędzi jest urządzenie FB 20. Jest to przyrząd elektryczny do odpowietrzania układów hamulcowych przy zastosowaniu puszek z płynem hamulcowym ATE w opakowaniach 5, 12 i 20 litrów. Za pomocą szerokiej gamy elementów doposażających firmy ATE można odpowietrzać i wymieniać płyn we wszystkich systemach hydraulicznych hamulcowych i sprzęgłowych, zarówno ABS, EDS, jak i ESP. Ponadto w prosty sposób można sprawdzić szczelność układu sprzęgłowego czy hamulcowego. Urządzenie może być obsługiwane przez jedną osobę.
Szczególną zaletą ATE FB 20 jest jego uniwersalny charakter pozwalający na pracę również poza warsztatem. Duże koła i wygodny uchwyt ułatwiają przemieszczanie. Na przyrządzie znajdują się praktyczne uchwyty – zarówno dla węża napełniającego, jak i kabla oraz dla nakładek odpowietrzających. Przejrzyste rozmieszczenie elementów obsługi ułatwia pracę z ATE FB 20. Zbyt mała ilość płynu wyłącza pompę automatycznie i włącza sygnał ostrzegający, ale nie następuje wpompowanie powietrza do systemu. Po wymianie puszki z płynem, odpowietrzenie urządzenia następuje poprzez zintegrowane przyłącze. Ciśnienie robocze jest ustawiane oraz zabezpieczone przed przypadkową zmianą za pomocą regulatora ciśnienia, a możliwość odczytu i kontroli ciśnienia daje nam zamocowany na ATE FB20 manometr. Długość węża napełniającego wynosi 3,5 metra i wystarcza na swobodną obsługę układów hamulcowych.
Urządzenie FB 20 obsługuje wszystkie samochody obecne na naszym rynku, a wymiana płynu hamulcowego niezależnie do systemu ABS i marki pojazdu trwa nie dłużej niż kwadrans.
Firma ATE poleca również przyrządy do oczyszczania piast – 3 zestawy, które można zastosować we wszystkich markach samochodów. Zestaw 1. – do oczyszczania piast standardowych pozwala na szybkie ich oczyszczenie przed zamontowaniem tarcz hamulcowych. Powierzchnia, na którą zakładana jest tarcza, musi być metalicznie czysta, aby tarcza mogła dokładnie przylegać do piasty. Czas oczyszczania nie przekracza 10 sekund na piastę, a ilość zastosowań wynosi około 400. Zestaw 2. jest przeznaczony do piast ze szpilkami, natomiast zestaw do oczyszczania piast nr 3. – do dużych piast (BMW, Transporter).

I.P.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony