Paliwa i oleje

ponad rok temu  15.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Neutralne emisyjnie środki smarne w ofercie Shell

Shell zapowiedział rozszerzenie oferty o neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla oleje i środki smarne do samochodów osobowych, ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz dla przemysłu.

Producent planuje w ten sposób zrekompensować emisje z całego cyklu życia ponad 200 mln litrów nowoczesnych syntetycznych środków smarnych. Odpowiada to wycofaniu z ruchu 340 tys. samochodów i ma zrównoważyć emisje 700 tys. ton CO2e rocznie*. W Europie obejmie to rekompensatę ponad 60 mln litrów środków smarnych, co odpowiada wycofaniu z ruchu 130 tys. samochodów i ma zrównoważyć emisję około 280 tys. ton CO2e rocznie**.
– Jako największy dostawca środków smarnych na świecie mamy dobrą pozycję do wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów. Ciężko pracujemy również nad tym, by unikać i ograniczać emisje poprzez szersze zastosowanie energii odnawialnej w produkcji naszych środków smarnych, ograniczanie ilości odpadów oraz podnoszenie efektywności energetycznej działalności. Ponadto pomagamy naszym klientom działać na rzecz ochrony środowiska, kompensując emisje z ich zakupów środków smarnych – komentuje Parminder Kohli, wiceprezes Shell Lubricants na Europę, Rosję i Afrykę.
Neutralne emisyjnie środki smarne będą dostępne we wszystkich krajach, w których obecny jest Shell, w tym także w Polsce. Shell zrekompensuje emisje z wybranych syntetycznych środków smarnych oferowanych na tych rynkach, w tym: olejów silnikowych Shell Helix do samochodów osobowych, Shell Rimula do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi oraz szerokiej gamy olejów przemysłowych, takich jak Shell Omala, i wybranych produktów Shell Gadus dla energetyki wiatrowej czy gamy oznaczonych certyfikatem Ecolabel produktów Shell Naturelle.
Wprowadzenie na rynek neutralnych emisyjnie środków smarnych przyczyni się do realizacji celu Shell, by do roku 2050 lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając na oczekiwania klientów i społeczeństwa.

* Emisje CO2, CH4, N2O są łącznie określane jako „ekwiwalent CO2” (CO2e).
** Rzeczywiste emisje z jazdy zależą od takich parametrów, jak typ samochodu, jego wiek, styl jazdy, obciążenie samochodu, jazda po mieście lub po autostradzie, i będą się różnić w indywidualnych przypadkach.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony