Ani klocki, ani tarcze, ani nawet zaciski nie zadziałają, jeśli przez przewód hamulcowy nie przepłynie płyn. To jak z ludzkim sercem – przy zapchanych żyłach pracować po prostu nie będzie. Nawet serwisanci pomijają te przewody podczas naprawy układu hamulcowego, skupiając się na klockach i tarczach.
Istotny element układu hamulcowego
Przewody hamulcowe wymienia się najczęściej dopiero wtedy, kiedy pękają. Tymczasem przy każdym przeglądzie samochodu zalecane jest sprawdzenie ich stanu. Trzeba wziąć pod uwagę, czy przewód nie jest napuchnięty, czy nie są widoczne ogniska korozji, a także czy warstwa ochronna nie została naruszona.
Jak wyjaśnia Rafał Lanczyk z Przedsiębiorstwa WP, do awarii dochodzi najczęściej w momencie mocnego hamowania, gdy ciśnienie powoduje rozerwanie przewodu. – Co ciekawe, najczęściej zdarza się to podczas kontroli na stacjach diagnostycznych. Znamy wiele...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)