ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

3 miesiące temu  13.03.2019, ~ Administrator   

Nie dać  się nabrać, czyli ile warte są tanie lampy ksenonowe?
Strona 1 z 2

Ile warte są tanie lampy ksenonowe? Sprawdzono to w wyspecjalizowanych laboratoriach. Testom poddane zostały popularne źródła ksenonowe D1S. Okazało się, że spora część z nich nie spełnia wymagań norm, czyli jest zwyczajnie niebezpieczna.

Badania źródeł wyładowczych zostały przeprowadzone w laboratorium Automotive Lighting grupy Magneti Marelli. Porównano sześć produktów typu D1S, w tym OSRAM ORIGINAL. Podczas badania sprawdzano temperaturę barwową źródeł światła, ich strumień świetlny oraz rozkład natężenia oświetlenia na drodze, symulowany przy użyciu reflektora samochodowego.

Już pierwsza próba wykazała, że niektóre produkty nie powinny w ogóle znaleźć się w sprzedaży.

Jeden z jarzników (udający produkt OSRAM, czyli mówiąc wprost – podróbka) świecił światłem o temperaturze barwowej 5122 K. Drugi, pozornie identyczny produkt, kupiony w tym samym czasie i miejscu, legitymował się temperaturą barwową światła na poziomie 4399 K, co oznacza, że barwa światła obu reflektorów była zdecydowanie inna. Dla porównania – różnica między dwoma źródłami wyładowczymi OSRAM ORIGINAL wynosi zaledwie 2 K. Strumień świetlny wszystkich badanych źródeł światła mieścił się w normie, choć warto podkreślić, że najlepszy wynik uzyskały dwie lampy OSRAM – jako jedyne przekroczyły 3500 lumenów.

Podczas badań fotometrycznych samochodowych źródeł światła zostały one umieszczone w reflektorze samochodowym i oświetlały ekran pomiarowy odpowiadający polu widzenia kierowcy na drodze. Podzielenie obszaru przed samochodem na odpowiednie strefy ma kluczowe znaczenie dla zachowania bezpieczeństwa na drodze. Pierwszą jest fragment obejmujący drogę i pobocze, gdzie powinniśmy otrzymać jak największe wartości natężenia oświetlenia, by zapewnić najlepszą widoczność oraz jak najszybsze postrzeganie przeszkód. Druga strefa to obszar, w którym znajdują się oczy kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Powinien on być jak najmocniej wygaszony.

Właściwe ustawienie źródła wyładowczego, a także halogenowego, w reflektorze samochodu powoduje zachowanie najbardziej efektywnego rozsyłu światła i bezpieczeństwa. Trzeba pamiętać, że nie wystarczy ustawić świateł tak, żeby dobrze widzieć, ale również, by nie oślepiać. Niewłaściwe oświetlenie obszaru przed samochodem może spowodować, że zbyt późno zauważymy np. zwierzę na poboczu, ale także może wywołać wypadek poprzez oślepienie kierowcy z naprzeciwka.

Tagi: OSRAM,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Roland 2 miesiąc temu Proszę dopytać, w jaki sposób owe parametry zostały sprawdzone? Mam na myśli np. jakie napięcie, pomiar świetlności wykonany z jakiej odległości, w najjaśniejszym punkcie czy jakaś średnia itp. Generalnie jakie są standardy badania (o ile są) ilości światła obojętnie czy żarówki halogenowej palnika xenon czy żarówki led? Mam nadzieję, że ktoś się z firmy np. OSRAM tutaj wypowie w tej sprawie.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ FD75 1 2 miesiące temu Jako taki byle jaki
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony