Łożyska ciągle narażone są na działanie dużych sił osiowych i promieniowych, przenosząc siły napędowe na koła i zapewniając ich płynną pracę.
Jak wiele innych elementów w pojeździe, również łożyska kół przeszły kilka etapów rozwoju, dziś nie są już po prostu łożyskami kulkowymi lub stożkowymi. Od wielu lat występują jako kompaktowe zespoły łożysk kół ze zintegrowaną piastą koła lub kołnierzem mocującym. Dostarczają również informacji o prędkości dla systemów wspomagania kierowcy, takich jak ABS i ESP. Łożyska kół należą do elementów istotnych dla bezpieczeństwa pojazdu. Usterki, gorsze materiały lub zła jakości wykonania mogą mieć nieprzyjemne skutki – w skrajnych przypadkach oznaczają nawet utratę koła. Dlatego też nigdy nie należy stosować elementów o niższej jakości lub niesprawdzonym pochodzeniu. Niestety, rzadko można zapobiec przedwczesnym awariom lub zmęczeniu materiału na skutek różnych czynników zewnętrznych. Złe warunki drogowe, wysokie krawężniki, duże obciążenie pojazdu lub wady współpracujących ze sobą elementów mają negatywny wpływ na żywotność łożysk kół.
Wszystkie akcesoria potrzebne do naprawy zawiera zestaw łożysk koła FAG WheelSet firmy Schaeffler, zapewniając sprawną wymianę. Zestawy FAG WheelSet są dostępne do najpopularniejszych pojazdów takich marek, jak: Mercedes- -Benz Sprinter, Volkswagen Crafter, Ford Transit czy Renault Master.
Niektórzy producenci samochodów (MB, VW) oferują w zestawie naprawczym całą zwrotnicę ze zintegrowanym łożyskiem koła. To znaczy, że zwrotnica koła jest wymieniana wraz z łożyskiem, co powoduje zwiększone koszty oraz konieczność ponownego ustawienia zbieżności. Zestaw naprawczy FAG przygotowany przez Schaeffler oferuje rozwiązanie alternatywne. Zwrotnica pozostaje zamontowana w samochodzie, a przy użyciu narzędzia specjalnego wymieniane jest jedynie łożysko koła, co eliminuje konieczność ustawiania zbieżności. Zestaw naprawczy redukuje czas potrzebny na demontaż i wymianę całego modułu łożyska koła do 50%. Kompaktowy moduł łożyska koła posiada również ustawiony luz łożyskowy wraz z dożywotnim smarowaniem i uszczelnieniem. Ze względu na konstrukcję oraz sposób, w jaki łożysko zamontowane jest w samochodzie, naprawy nie można przeprowadzić za pomocą standardowych narzędzi.
Schaeffler oferuje specjalne narzędzie (400 6199 10), dzięki któremu możliwy jest demontaż/montaż łożysk osi przedniej w samochodach Mercedes--Benz Sprinter, Viano, Vito i VW Crafter z napędem na tylną oś. Jego użycie zapewnia równomiernie rozłożenie siły na bieżni zewnętrznej łożyska, a pierścień osadczy zablokuje się w odpowiednim zagłębieniu w zwrotnicy.
Do profesjonalnego montażu nowego zestawu naprawczego FAG przeznaczona jest instrukcja dostępna na portalu www.repxpert.pl oraz w aplikacji mobilnej.
Komentarze (0)