W zakładzie w Lousado w Portugalii ruszyła produkcja UltraContact NXT, najbardziej zrównoważonej opony Continental.
Dzięki zastosowaniu do 65% surowców odnawialnych, pochodzących z recyklingu oraz specjalnie certyfikowanych nowa opona letnia łączy w sobie niezwykle wysoki udział zrównoważonych materiałów z maksymalnym bezpieczeństwem i wydajnością. Jednocześnie wszystkie wymiary uzyskały najwyższą możliwą ocenę zgodnie z etykietą opon UE („A”) w zakresie oporów toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego.
Materiały odnawialne stanowią do 32% wszystkich surowców wykorzystanych w UltraContact NXT. Obejmują one żywice oparte na materiałach odpadowych z przemysłu papierniczego i drzewnego oraz krzemian z popiołu z łusek ryżu. Łuski ryżowe są odpadem rolniczym, który może być przetwarzany na krzemionkę w nowym, mniej energochłonnym procesie. Jak w każdej oponie, również w UltraContact XNT kauczuk naturalny pozostaje materiałem kluczowym. Jest niezastąpiony, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości użytkowe opony dzięki podwyższonemu poziomowi wytrzymałości i trwałości.
Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu podkreśla logotyp „Contains recycled materials” na ścianie bocznej opony. Udział takich surowców wynosi do 5%, a obejmują one gumę z recyklingu, która pochodzi z mechanicznie przetworzonych opon wycofanych z eksploatacji. W najnowszej oponie Continental wykorzystuje również stal pochodzącą z recyklingu.
Kolejną technologią, która znalazła zastosowanie w ogumieniu UltraContact NXT, jest ContiRe.Tex. Umożliwia ona wytwarzanie wysoko wydajnych włókien poliestrowych wykorzystywanych do wzmocnienia osnowy opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska śmieci. Dzięki tej technologii Continental opracował bardziej energooszczędną i przyjazną dla środowiska alternatywę, pozwalającą na recykling od dziewięciu do piętnastu plastikowych butelek na każdą oponę, w zależności od jej rozmiaru.
Dodajmy, że UltraContact NXT została zaprojektowana zarówno dla pojazdów z silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym, oferując najwyższą wydajność zgodnie z etykietą opon UE i optymalny przebieg.
Komentarze (0)