VW 508.00/509.00 – to oznaczenie dopuszczenia Grupy Volkswagen dla olejów stosowanych w najnowszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych spełniających normy emisji spalin Euro 6. Olej syntetyczny Total Quartz Ineo Long Life FE 0W-20 pomyślnie przeszedł testy i może być stosowany z powodzeniem w silnikach najnowszych modeli Grupy VW.
Specyfikacja VW 508.00/509.00 opiera się na najnowszej klasyfikacji ACEA C5. Podstawową cechą tego oleju jest lepkość SAE 0W-20 i niski wskaźnik wysokotemperaturowych oporów ścinania (HTHS) wynoszący pomiędzy 2,6 mPa x s a 2,9 mPa x s. Ponadto w Grupie VW olej ten musiał przejść testy laboratoryjne na kompatybilność z uszczelnieniami (PV 3344) i na korozyjność (PV 1401/1425), a następnie próby na hamowni silnikowej, gdzie sprawdzany jest wpływ tego medium na oszczędność paliwa (PV 1451) i żywotność oraz zatykanie filtra DPF (PV 1485).
Co ciekawe, Volkswagen stosuje dla tego rodzaju olejów określenie Blue Oil, choć w rzeczywistości ten barwiony jest na… zielono.
– Tajemnica oleju opracowanego pod konkretne wymagania producenta silnika tkwi w użytej kompozycji dodatków. Dlatego dobierając dziś olej, nie wystarczy kierować się widniejącą na jego opakowaniu klasą lepkości SAE – mówi Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego Total Polska. – Zanim taki olej zostanie dopuszczony do stosowania w danym typie jednostki napędowej, musi przejść szereg testów u producenta samochodu. Dopiero wydanie pozytywnej oceny uprawnia nas do podania takiej informacji na opakowaniu.
Total Quartz Ineo Long Life FE 0W-20 nie tylko uzyskał pozytywną ocenę Grupy VW, ale także wyróżnia się formułą ART (Age Resistance Technology), która w znacznym stopniu ogranicza degradację jakości i właściwości oleju podczas eksploatacji. Jego wzmocnione właściwości przeciwutleniające pozwalają na ograniczenie formowania się zanieczyszczeń w silniku i wydłużają żywotność jednostki napędowej.
Volkswagen rekomenduje stosowanie oleju spełniającego wymogi dopuszczenia VW 508.00/509.00 do użytku w następujących silnikach: 1.4 TFSI (110 kW), 2.0 TFSI (125 kW, 140 kW), 3.0 TFSI (do 270 kW) i 3.0 TDI (do 160 kW). Jednocześnie pozwala wciąż na stosowanie w tych samych silnikach olejów z dopuszczeniem VW 504.00/507.00, takich jak Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 oraz Elf Evolution Full-Tech LLX 5W-30. W przypadku obu dopuszczeń VW zaleca wymianę oleju co 30 tys. km lub co dwa lata.
Współczesne silniki osiągają coraz większą moc z jednostki pojemności, dlatego wymagają stosowania olejów silnikowych spełniających bardzo restrykcyjne dopuszczenia producenta pojazdu, które zapewniają prawidłową pracę silnika i jego trwałość. Informacja o wymaganym dopuszczeniu znajduje się w instrukcji obsługi pojazdu, jest ono również wymienione na etykiecie oleju Total.
Komentarze (0)