Samochody ciężarowe

ponad rok temu  14.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Niemcy: E-autostrada dla ciężarówek

Pierwsza w Niemczech e-autostrada będzie miała 10 kilometrów długości

Będzie to pierwsza w Niemczech tego typu infrastruktura dla ciężarówek. Budowę napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego zleciły firmie Siemens władze Hesji.

Linia, która będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom, powstanie na 10-kilometrowym odcinku autostrady A5, między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt a węzłem Darmstadt/Weiterstadt. Pierwszy test koncepcji eHighway w warunkach drogowych w Niemczech odbędzie się w roku 2018 r.
Firma Siemens jest odpowiedzialna za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu. Infrastruktura powstanie jako część większego projektu ELISA (Zelektryfikowany, innowacyjny ciężki transport drogowy na autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).
– Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą – mówi Gerd Riegelhuth, dyrektor Hessen Mobil, firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji. – System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym.
Jak dodaje Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemens AG, „eHighway to ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, nie mającego wpływu na środowisko naturalne”.
– Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania – mówi.
System eHighway jest dwa razy bardziej wydajny w porównaniu do ciężarówek z silnikami Diesla. To oznacza nie tylko zredukowanie o połowę konsumpcji energii, ale również istotne zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza. Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na standardowych jezdniach. 

Więcej na www.siemens.pl/mobility

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony