Laureaci kategorii „warsztat średni”
Wszystkie zamawiają części przez system internetowy i dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne i słabe strony, wiedzą też, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3. edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.
Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych po raz trzeci zdecydowało się pogłębić wiedzę na temat rynku niezależnych warsztatów samochodowych, organizując inicjatywę „Bezpieczny Warsztat”. Przy wsparciu profesjonalnych audytorów z firmy Dekra Polska Sp. z o.o. zdiagnozowano kilkadziesiąt serwisów, stawiając następujący wniosek: z roku na rok rynek niezależnych warsztatów coraz bardziej rośnie w siłę.
8 listopada, podczas 12. edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań i wskazano najbezpieczniejsze niezależne warsztaty samochodowe w Polsce w trzech kategoriach: warsztat mały, średni i duży. Po zsumowaniu ocen wszystkich zaudytowanych serwisów opracowano następujące wnioski: serwisy niezależne dbają o jakość i obsługę klientów; współpracę opierają przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji; każdy audytowany warsztat dysponuje miejscem parkingowym dostępnym dla klientów; znakomita większość dba o dostępność Wi-Fi i odpowiedni wygląd poczekalni; 93% oferuje udogodnienie w postaci możliwości płacenia kartą za wykonane usługi, a 87% naprawia wiele marek, co dodatkowo zachęca klientów do wizyty; warsztaty niezależne idą z duchem czasu – 81% z nich może pochwalić się czytelną dla klientów stroną internetową. Brak niektórych elementów wyposażenia to jedno z wyzwań dla niezależnych warsztatów: około połowa z nich dysponuje urządzeniami do badania hamulców czy amortyzatorów, co piąty wdraża system ISO.
Wyniki audytów nie pozostawiają wątpliwości: serwisy niezależne bardzo dobrze radzą sobie w relacjach z klientami, dbają o ich potrzeby i starają się tak organizować przestrzeń pracy, aby była jak najbardziej przyjazna dla osób pozostawiających samochody do naprawy. Ich oferta w większości obejmuje serwis wielu marek, a 81% zaudytowanych warsztatów na czas naprawy proponuje klientom auto zastępcze. Obszarem wymagającym poprawy jest dostępność niektórych sprzętów, która może rzutować na odbiór warsztatu przez klientów, jak również na jakość i szybkość wykonywania prac.
Zwycięzcom konkursu wręczono statuetki i certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług. W inicjatywie wzięły udział warsztaty niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q--service i Perfect Service.
Wyniki tegorocznej edycji konkursu potwierdzają wniosek postawiony w zeszłym roku: w niezależnych warsztatach jest bezpiecznie i przede wszystkim fachowo.
WYNIKI
Kategoria „warsztat mały”
(od 1 do 3 stanowisk naprawczych)
- Miejsce I: Auto Serwis Ireneusz Ławniczak
- Miejsce II: Simp-Automex Piotr Gębiś
- Miejsce III: Auto Service Banaszak
- Wyróżnienie: Serwis Gładysz Motors
Kategoria „warsztat średni”
(od 4 do 6 stanowisk naprawczych)
- Miejsce I: BS Sanecznik
- Miejsce II: Auto Service DAP
- Miejsce III: Laver Anna Szachnowska
- Wyróżnienie: Serwis Telgum
Kategoria „warsztat duży”
(powyżej 6 stanowisk naprawczych)
- Miejsce I: Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Rosiak
- Miejsce II: Autoreduta
- Miejsce III: F.H.U. Ślusarczyk Jakub Ślusarczyk
- Wyróżnienie: Auto Serwis Dan-Car, Serwis GP mobile
Komentarze (0)