Oferta środków smarnych Orlen Oil powiększa się o Ultor Effective 5W-20, niskopopiołowy olej silnikowy do samochodów ciężarowych.
Konstruktorzy silników wysokoprężnych stoją przed trudnym zadaniem zaprojektowania silników wydajnych i ekonomicznych, które jednocześnie spełniają najnowsze normy emisji CO2 i NOX, mających zapewnić również niższe zużycie paliwa. Nowoczesne jednostki napędowe nierzadko pracują pod dużym obciążeniem, a to może być szkodliwe dla ruchomych elementów, dlatego ważne jest zapewnienie trwałego smarowania w każdych warunkach.
W ostatnich latach zauważono wzrost popularności olejów silnikowych do samochodów ciężarowych o niskiej lepkości (takiej jak 0W-XX i 5W-XX), co wcześniej nie było spotykane w tym segmencie. Według raportu POPiHN w 2022 r. udział olejów silnikowych 0W-XX i 5W-XX na rynku samochodów ciężarowych wyniósł 13%, a rok później już 15%.
Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na oleje o niskiej klasie lepkości 5W-XX, Orlen Oil wprowadził do swojej oferty Ultor Effective 5W-20 – syntetyczny olej silnikowy z aprobatami MAN M3977 oraz Scania LDF-5. Nowy środek smarny przeznaczony jest do pojazdów spełniających normę Euro 6 oraz wyposażonych w system oczyszczania spalin DPF. Swoje zastosowanie znajdzie w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych oraz w ciężkim sprzęcie. Indeks lepkościowy na poziomie 146 zapewnia wysoką trwałość filmu olejowego, dzięki czemu Ultor Effective 5W-20 gwarantuje ochronę jednostki napędowej w najcięższych warunkach eksploatacji. Dodatki uszlachetniające użyte podczas produkcji oleju zapewniają czystość silnika, a także sprawiają, że w dłuższej perspektywie zachowa swoje właściwości i parametry pracy.
Warto wspomnieć o niskim współczynniku HTHS – 2,7 mPa, który jest kluczowym wskaźnikiem odpowiadającym bezpośrednio za wydajność paliwa, co przekłada się na niższe spalanie. Korzyści płynące ze stosowania Ultor Effective 5W-20 przełożą się na wydłużone okresy między wymianami, łatwiejszy rozruch silnika w niskich temperaturach i obniżone zużycie paliwa.
Komentarze (0)