Rozwiązanie to pozwala na instalację w pojeździe systemu poduszek powietrznych w dwóch opcjach: podstawowej – dla modeli sprzedawanych na terytoriach rozwijających się, oraz rozszerzonej – dla pojazdów eksportowanych na rynki rozwinięte.
- Poszukujemy rozwiązań, które umożliwiłyby wyposażenie wszystkich pojazdów w zaawansowane systemy bezpieczeństwa – wyjaśnia Ed Carpenter, wiceprezes TRW Electronics. - Druga generacja naszych skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (ACU) stwarza przed rynkami wschodzącymi szansę na instalację zaawansowanego technicznie wyposażenia w swoich pojazdach. Podstawowy system ACU to rozwiązanie oszczędne. Choć układ ten nie ma pomocniczego interfejsu i pracuje z czterema ładunkami wybuchowymi (zapewniając ochronę w przypadku zderzenia czołowego), możliwe jest dostosowanie go do współpracy z rozszerzonymi systemami bezpieczeństwa. Rozszerzony system ACU obsługuje do dwunastu ładunków wybuchowych i cztery interfejsy pomocnicze, które wykrywają zagrożenie i zapewniają ochronę przed zderzeniem zarówno bocznym, jak i czołowym. Jest on zaprojektowany do obsługi dodatkowych funkcji spełniających wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Europy i Ameryki Północnej.
Nowy projekt pozwala producentom na większą elastyczność i konkurencyjność, dając im możliwość wyposażenia pojazdu posiadającego rozszerzoną wersję ACU w 8 lub więcej ładunków. W celu uproszczenia konstrukcji i dalszej redukcji kosztów związanych z inżynierią rodzina skalowalnych produktów ACU używa standardowych rozwiązań konstrukcyjnych, wyposażonych w uniwersalne złącza. Pozwala to na ekonomiczną produkcję ACU nawet w przypadku mniejszych producentów – działających na rynkach rozwijających się, gdzie nakład produkcji jest stosunkowo niewielki, a zaawansowane systemy poduszek powietrznych nie są w standardowym wyposażeniu.
Spółka przewiduje, że technologia będzie gotowa do produkcji w 2014 r.
Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na rynku samochodów niskobudżetowych i na rynkach wschodzących, TRW Automotive rozpoczął prace nad drugą generacją skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (Airbag Control Unit – ACU).
Komentarze (0)