
Aurora napędzana będzie specjalnie zaprojektowanym silnikiem V12 o pojemności 6,6 litra, wyposażonym w cztery turbosprężarki, stworzonym we współpracy z MAHLE Powertrain. Jednostka spalinowa współpracuje z systemem trzech silników elektrycznych, a łączna moc sięga imponujących 1850 koni mechanicznych.
Pierwszy prototyp zupełnie nowego hybrydowego hipersamochodu V12 ma zadebiutować w lipcu podczas słynnego Goodwood Festival of Speed 2025 w Wielkiej Brytanii. Pomysł stworzenia tak dużego silnika nabiera tempa odkąd marka Castrol, globalny lider w dziedzinie środków smarnych, ogłosiła technologiczną współpracę partnerską z duńskim producentem hipersamochodów — Zenvo Automotive. Castrol ściśle współpracuje z Zenvo podczas końcowych etapów rozwoju przedprodukcyjnego rewolucyjnego hybrydowego hipersamochodu Aurora. Castrol dostarczy kompleksowe innowacyjne rozwiązania w zakresie zaawansowanych płynów eksploatacyjnych, obejmujące m.in. olej silnikowy, płyn chłodzący silnik, płyn do regulowania temperatury akumulatora, płyn hamulcowy oraz olej przekładniowy.
Firma Zenvo przesuwa granice możliwości technologii hybrydowych układów napędowych, dlatego do współpracy wybrała markę Castrol, lidera w opracowywaniu rozwiązań spełniających unikalne wymagania pojazdów elektrycznych i hybrydowych, aby wspólnie realizować ambitne cele w zakresie osiągów nowego samochodu.
Aurora napędzana będzie specjalnie zaprojektowanym silnikiem V12 o pojemności 6,6 litra, wyposażonym w cztery turbosprężarki, stworzonym we współpracy z MAHLE Powertrain. Jednostka spalinowa współpracuje z systemem trzech silników elektrycznych, a łączna moc sięga imponujących 1850 koni mechanicznych. Model Aurora dostępny będzie w dwóch wariantach: Tur – z napędem na wszystkie koła, przeznaczony do użytku drogowego, oraz Agil – z napedem na tylne koła, stworzony z myślą o torze. Powstanie jedynie po 50 egzemplarzy każdego z modeli.
Do chłodzenia baterii używany będzie płyn chłodzący do baterii pojazdów elektrycznych Castrol ON, co umożliwi ultraszybkie ładowanie i pomoże wydłużyć jej żywotność1. Z kolei Castrol Radicool SF został wybrany jako preferowany płyn chłodzący do silnika, aby zapewnić optymalną temperaturę roboczą jednostki napędowej V12 6,6 litra Aurory w każdych warunkach.
W celu wspierania równomiernej reakcji układu hamulcowego przy prędkościach powyżej 386 km/h, zastosowano płyn hamulcowy Castrol React SRF Racing, który aktywuje karbonowo-ceramiczne zaciski. Natomiast do siedmiobiegowej, hybrydowej automatycznej skrzyni biegów wykorzystano Castrol Transmax Limited Slip LL 75W-140, który gwarantuje niezawodność i ultraszybkie zmiany przełożeń. Wszystkie te płyny przeszły rygorystyczny proces badań, rozwoju i testowania Castrol, aby zapewnić spójną jakość i osiągi w najbardziej wymagających warunkach.
Fot. Castrol
Komentarze (0)