
Inżynierowie z Toyota Chemical Engineering opracowali i testują nową technologię recyklingu baterii stosowanych w hybrydach, hybrydach plug-in i samochodach elektrycznych. Charakteryzuje się ona mniejszą emisją CO2 w całym procesie oraz pozwala ponownie wykorzystać więcej surowców, w tym kobaltu czy litu.
Wraz z rosnącą liczbą samochodów z napędami hybrydowymi i elektrycznymi zwiększa się zapotrzebowanie na kluczowe surowce w produkcji baterii litowo-jonowych oraz innych technologii zelektryfikowanych, w tym kobalt czy lit. Ponieważ pierwiastki te są dostępne w ograniczonych ilościach, recykling nabiera coraz większego znaczenia i wpisuje się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, która przyspieszy dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Ponadto europejscy producenci baterii już od 2031 r. będą zobowiązani do przetwarzania metali pochodzących z recyklingu zużytych akumulatorów.
W stosowanych obecnie...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)