Ogumienie

ponad rok temu  05.09.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Nowa opona Pirelli do aut miejskich i kompaktowych SUVów
Strona 1 z 2

Pirelli dopełniło gamę opon w ramach rodziny Cinturato. Po oponie letniej P7, która osiągnęła rekordową liczbę homologacji oraz Cinturato All Season, która zadebiutowała z sukcesem w tamtym roku, teraz pojawia się Cinturato Winter: najnowszy produkt nosi słynne oznaczenie Cinturato. Nowa opona Pirelli Winter jest przeznaczona na rynek aftermarket, do samochodów klasy średniej, które charakteryzują długie przebiegi: typowe dla codziennych dojazdów i biznesowych zastosowań.

Dzięki innowacyjnej konstrukcji bieżnika, w nowych Pirelli Winter znacznie zredukowano hałas toczenia, zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny, co czyni ją preferowanym wyborem do samochodów elektrycznych i hybrydowych, w których cisza w kabinie jest kluczową cechą.

Wyrafinowany wzór bieżnika pomaga również w tzw.“łapaniu” śniegu i przesuwaniu go w kierunku wewnętrznej części bieżnika, zapewniając maksymalną stabilność i trakcję podczas hamowania. Nowa Cinturato Winter gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach oraz przyjemność i komfort jazdy, który zazwyczaj kojarzony jest z letnimi oponami.

Niektóre z najważniejszych innowacji technologicznych w przemyśle związane są z nazwą Cinturato, która nie tylko zmieniła zasady tworzenia opon przez Pirelli, ale i zasady tworzenia opon całkowicie. Od opon radialnych do opon niskoprofilowych, ponad 50 lat awangardowych rozwiązań zmieniło markę Cinturato w jeden z najbardziej preferowanych wyborów w branży motoryzacyjej, co potwierdzają uzyskane rekordowe homologacje w ciągu ostatnich kilku lat.

Całkowicie tekstylna konstrukcja radialna karkasu, z podłużnym pasem wokół obwodu tuż pod bieżnikiem, uczyniła Pirelli Cinturato niedoścignionym punktem odniesienia w branży na całym świecie. Wytrzymałość konstrukcji nawet przy dużych prędkościach, bezpieczne i kontrolowane trzymanie drogi, doskonała przyczepność podczas hamowania, długa żywotność opon i zmniejszenie zużycia paliwa to wszystkie koncepcje, które powstały w pierwszej Cinturato, a które dzięki ciągłym zmianom i aktualizacjom technologicznym, wciąż charakteryzują najbardziej nowoczesne i zorientowane dziś na wydajność opony.

Bezpieczeństwo i wydajność to dwa główne punkty Cinturato Winter, które zostały przetestowane w ekstremalnych warunkach na lodowcu na Islandii (choć ich codzienne użycie jest bardziej prawdopodobne w nieco mniej dramatycznych warunkach, na drogach i autostradach Europy Środkowej). Na zaśnieżonych i śliskich nawierzchniach, nowe zimowe opony Pirelli potrafiły wykazać zaawansowane parametry techniczne, dla których zostały wykonane.

Opona, która mówi do ciebie

By podkreślić fakt, że bezpieczeństwo było kluczowe w procesie rozwoju nowego produktu, począwszy od wzoru bieżnika, Cinturato Winter ma napis "Now Snow" na ścianie bocznej. Gdy opona zaczyna pracować i jej osiągi na śniegu są zagrożone, pierwsza litera "W" znika, a zamiast tego widzimy jedynie "No Snow". Tak więc nowa zimowa opona Pirelli jest pierwszą oponą zimową, która rzeczywiście "mówi" do kierowców, jasno wskazując poziom zużycia, poza którym jazda na śniegu staje się niebezpieczna.

Technologia „Multiaktywnych lameli 4D”: rowki, których celem jest zmniejszenie drogi hamowania niezależnie od warunków.

Cinturato Winter otwiera nowe możliwości ze względu na wzór bieznika i jego strukturę, które zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność w każdych warunkach, które są typowe dla miesięcy zimowych. Inżynierowie Pirelli pracowali w szczególności nad sposobami na zmniejszenie drogi hamowania: misją, która została zakończona z powodzeniem dzięki zastosowaniu technologii "Multiaktywnych lameli 4D". Polega ona na zastosowaniu kierunkowych lameli, których kształt zależy od warunków jezdnych w danej chwili. Innymi słowy, wszystkie lamele są ułożone w tym samym kierunku, aby zmaksymalizować efekt podczas przyspieszania oraz hamowania, według potrzeb.

Dla przykładu: podczas hamowania na ośnieżonej nawierzchni, lamele twardnieją, sprawiając że wzór bieżnika staje się bardziej zwarty a samochód potrzebuje krótszej odległości by się zatrzymać. Natomiast gdy samochód szuka przyczepności lamele otwierają się, by złapać większą ilość śniegu i zwiększyć przyczepność.

Zupełnie innaczej sytuacja się przedstawia jesli chodzi o mokre nawierzchnie, na których ruch lameli podczas jazdy nagrzewa mieszankę bieżnika, zwiększając przyczepność. Trakcja jest również zmaksymalizowana dzięki zwiększonemu zagęszczeniu lameli. Gdyby wszystkie lamele ułożyć na płaskiej nawierzchni, to utworzyłyby linię długości 40 metrów (długość czterech autobusów). Wzrost o ponad 50% w stosunku do głównej opony referencyjnej.

Akcelerator odprowadzania wody: rewolucja w konstrukcji bieżnika w celu zmniejszenia skutków aquaplaningu

Nowa Cinturato Winter ma szyty na miarę wzor bieżnika, zarówno pod względem rzeczywistego rozmieszczenia bloków, jak i szczególnego układu w kształcie strzały, który został zaprojektowany, aby woda przepływająca przez rowki mogła szybciej przepływać. Działają one na zasadzie wzdłużnych kanałów, zręcznie odprowadzających wodę po bokach opony z dala od powierzchni styku, w celu uniknięcia wystąpienia aquaplaningu. Ponadto, inżynierowie Pirelli pracowali również nad geometrią rowków poprzecznych, czyniąc je węższymi w środku powierzchni styku opony z nawierzchnią, tak by woda mogła być odprowadzana z dala od tej kluczowej strefy, tak szybko jak to możliwe. Im bliżej krawędzi opony tym rowki stopniowo stają się szersze, w celu odprowadzenia takiej dużej ilości wody, jak to możliwe. Ten unikalny układ bieżnika skutkuje zminimalizowaniem możliwości wystąpienia aquaplaningu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony