Francuski koncern Total ogłosił pod koniec stycznia duże zmiany w swoich polskich szeregach. Firma postanowiła wprowadzić na polski rynek swoje stacje paliw, które z sukcesem funkcjonują od lat choćby za naszą zachodnią granicą. Plany związane z polskim rynkiem wydają się być ambitne, a co z nich wyjdzie – czas pokaże.
Nowa marka dla naszych kierowców ma umiejscawiać się w segmencie premium, do którego dojrzewa powoli coraz liczniejszy odsetek polskich tankujących. Oznacza to, że poza oczywistą możliwością tankowania oleju napędowego czy benzyny klienci uświadczą również paliw wzbogaconych o nazwie „Excellium”.
- Stawiamy przede wszystkim na wysoki standard usług i obsługi klienta – tłumaczy Thibaud de Lisle, dyrektor generalny Total Polska. - Chcemy, by to właśnie odbiorca ostateczny czuł się dowartościowany i odpowiednio obsłużony. Poza ofertą paliw na naszych stacjach będą kąciki kawowe, bezpłatny dostęp do Wi-Fi, programy lojalnościowe, karty flotowe o zasięgu ogólnoeuropejskim i wiele innych nowoczesnych rozwiązań, które polscy kierowcy na pewno docenią.
Włodarze koncernu Total w Polsce określają swoje plany dość ambitnie. Firma chce mieć pod swoim brandem 100 stacji w ciągu dwóch najbliższych lat. Total deklaruje również dalszą chęć rozwoju i nie zamierza poprzestać na setce punktów. To pierwszy cel, jaki sobie stawiają. Zamiary dalekosiężne zakładają jednak bycie jednym z głównych graczy na naszym rynku. To jednak wymaga czasu.
- Nastawiamy się na współpracę franczyzową z tymi, którzy nie zrzeszyli się z żadną z istniejących dotychczas sieci stacji. Chcemy budować z nimi wspólne wizje rozwoju i gwarantować im spokojną przyszłość pod mocnym, międzynarodowym brandem. Szacujemy, że ok. 4 tysiące stacji w Polsce działa indywidualnie. To właśnie z takimi przedsiębiorcami chcemy współdziałać – tłumaczy Magdalena Myszczyszyn, dyrektor ds. Paliw Total Polska.
Główne regiony, w których na tę chwilę firma ma zamiar budować swoją siłę w sektorze sprzedaży detalicznej paliw, to przede wszystkim zachodnia i południowa część Polski. W dalszej perspektywie koncern przewiduje również ekspansję na inne regiony. W tej chwili na terenie Polski funkcjonują już dwie stacje z logo Total – w Słubicach i Białym Borze.
Artur Ostaszewski
Fot. A. Ostaszewski oraz Total
Komentarze (0)