Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  26.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowa skrzynia biegów Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza na rynek I-Shift Dual Clutch – pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynię biegów przeznaczoną dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności.

W I-Shift Dual Clutch proces zmiany biegu odbywa się pod obciążeniem, bez przerywania transferu mocy, dzięki czemu samochód ciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości.

Nowa skrzynia wyposażona jest w dwa wałki wejściowe i dwa sprzęgła, co oznacza możliwość wyboru dwóch biegów równocześnie. To, który z nich jest w danej chwili aktywny, zależy od tego, które sprzęgło jest aktualnie włączone. I-Shift Dual Clutch bazuje na skrzyni biegów I-Shift, z tym, że przednia jej sekcja została całkowicie przeprojektowana.

- Podczas jazdy masz wrażenie, że dysponujesz dwiema skrzyniami biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Dzięki dwóm sprzęgłom zmiana biegów odbywa się bez przerwy w przekazywaniu mocy. W rezultacie nie następuje spadek momentu obrotowego silnika i znacznie wzrasta komfort jazdy – mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów są już stosowane w samochodach osobowych, w seryjnych samochodach ciężarowych o dużej ładowności jest to nowość.

- W przypadku samochodów ciężarowych można mówić o nowym wymiarze właściwości jezdnych. Im cięższy zestaw drogowy i trudniejsze warunki jazdy, tym większa korzyść z posiadania I-Shift Dual Clutch. Zmiana biegów pod obciążeniem, bez żadnej przerwy w przekazywaniu mocy, ułatwia nadążanie za tempem panującego ruchu drogowego, zwłaszcza na trudniejszych odcinkach dróg - podkreśla A. Drewsen.

I-Shift Dual Clutch jest szczególnie efektywna w warunkach, które wymagają częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, a także podczas jazdy przez miasto z dużą liczbą rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Niewyczuwalne zmiany biegów powodują mniejsze przemieszczenia ładunku, co ma duże znaczenie przy przewozie żywych zwierząt czy płynu w cysternach.

- Poza wzrostem efektywności, płynna zmiana biegów przyczynia się do redukcji poziomu hałasu w kabinie – dodaje A. Drewsen.

Skrzynia I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH z silnikami Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

Działanie nowej skrzyni biegów prezentują poniższe filmiki:

http://youtu.be/MR5iFgJBpYk
http://youtu.be/5Y7y9cde0P0

GALERIA ZDJĘĆ

Nowa skrzynia biegów Volvo Trucks
Nowa skrzynia biegów Volvo Trucks

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony