Gama tarcz wierconych Xtra powstała z myślą o młodych (20-45 lat) pasjonatach samochodów. Po raz pierwszy w historii Brembo to uczestnicy mediów społecznościowych, a nie profesjonaliści branży automotive mieli największy udział w opracowaniu założeń produktu na rynek wtórny.
Jakkolwiek nowa gama Brembo Xtra opracowana została przez dział badań i rozwoju (R&D) Brembo na bazie doświadczeń z producentami najbardziej prestiżowych marek samochodów i ze świata wyścigów, to właśnie bezprecedensowym udziałem wykazali się fani marki. Nic dziwnego. Włoska marka cieszy się rekordowo wysoką liczbą entuzjastów i jednocześnie użytkowników mediów społecznościowych.
- Można zaryzykować tezę, że największy impuls dla wdrożenia nowego projektu dały nam dyskusje na forach internetowych i kontakt z rzeszą ponad miliona fanów naszej marki na facebooku – wspomniał podczas wtorkowej konferencji prasowej Marco Moretti, Aftermarket Business Unit Marketing Director. - Dla nowej gamy tarcz hamulcowych dostępnej w sektorze aftermarket Brembo opracowało i wykonało specjalne wiercenie, które łączy przyciągającą wzrok estetykę ze znakomitym i skutecznym działaniem w każdych warunkach hamowania, tak aby podkreślić styl jazdy prawdziwych pasjonatów. Grupą docelową jest kierowca doskonale orientujący się w najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych. Uważny czytelnik czasopism branżowych, który prowadzi samochód kompaktowy, niedawno zarejestrowany (4-5 lat), o sportowym charakterze, ale niekoniecznie przeznaczonym do wyścigów.
Podczas spotkania w parku technologiczny Kilometro Rosso (nieopodal Bergamo) usłyszeliśmy, że największe nadzieje z nową propozycją firma wiąże z rozwijającymi się rynkami motoryzacyjnymi. Nie bez powodu tarcze Brembo Xtra miały swą premierę podczas 19. edycji targów Automechanika Moskwa (24-27 sierpnia br.). Uwagę zwraca też fakt, że gama Brembo Xtra obejmie około 45-50% europejskiego parku pojazdów, a obok modeli VW, Volvo, Mercedes czy Subaru znajdziemy też... markę Łada (110/112/Kalina/Priora).
Obecność otworów na tarczy hamulcowej Brembo Xtra jest oczywiście gwarancją większej przyczepności oraz szybszej i skuteczniejszej reakcji układu hamulcowego. Prócz większej zdolności odprowadzania ciepła z układu hamulcowego uzyskano lepsze osiągi na mokrej nawierzchni, samooczyszczenie powierzchni tarczy (i „renowację” klocka hamulcowego), ograniczenie zjawiska fadingu.
Komentarze (0)