Paliwa i oleje

ponad rok temu  22.06.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowa usługa serwisowa Motul

Specjalne dodatki czyszczą bez konieczności demontażu elementów pojazdu

Nowoczesne silniki spalinowe stawiają inne wyzwania niż dotychczasowe konstrukcje. Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach o zapłonie iskrowym i coraz wyższe ciśnienia wtrysku w silnikach wysokoprężnych powodują, że spaliny i pozostałości utlenionego paliwa powodują zabrudzenie układów dolotowych i coraz większe problemy z zablokowaniem końcówek rozpylaczy wtryskiwaczy.

Problemy te są szczególnie powszechne w silnikach GDI i Diesla z technologią common rail. Skutkiem są zazwyczaj pogorszone osiągi silnika, zwiększone zużycie paliwa i problemy z czystością spalin. Eksploatacja silnika z niewłaściwie pracującym układem wtryskowym może także prowadzić do jego awarii, a nawet całkowitego zniszczenia. Wprowadzony ostatnio w pierwszych krajach Europy system Motul Inject skutecznie i bezpiecznie czyści układy paliwowe i dolotowe oraz przeciwdziała powstawaniu nowych osadów. Systemy Motul Inject „2 w 1” i „3 w 1” ze specjalnie opracowanymi dodatkami Motul skutecznie czyszczą bez konieczności demontażu elementów pojazdu, takich jak przepustnice, wtryskiwacze czy filtry cząstek stałych.
W celu zwiększenia sprawności silnika w nowoczesnych silnikach benzynowych paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania, do której potrzebny jest odpowiedni układ wtryskowy. Pojawia się tu pierwszy problem: korpus dyszy rozpylacza stale styka się ze spalinami, które w silniku benzynowym o zapłonie iskrowym przekraczają 1100C. W tak wysokiej temperaturze pracy iglice rozpylacza narażone są na zablokowanie osadami powstającymi z utlenionego paliwa. Blokująca się iglica rozpylacza powoduje nieprawidłowości jego pracy i prowadzi nieuchronnie do uszkodzenia. Jeżeli nie będziemy czyścili osadów, a tym samym zapobiegali zablokowaniu dyszy rozpylaczy we wtryskiwaczach, grozi to uszkodzeniem silnika.
Układ dolotowy nowoczesnych silników również może ulec zanieczyszczeniu, co często prowadzi do usterek zaworów recyrkulacji spalin (EGR), niedomykania przepustnicy, a nawet niedomykania zaworów dolotowych. Rezultat: niska moc silnika i niskie sprężanie, zwiększone zużycie paliwa oraz wyższe ryzyko następczego uszkodzenia wtryskiwaczy i układów paliwowych. Dodatkowo silnik pracuje nierówno i pogarsza się jego odpowiedź na wciśnięcie pedału gazu. Wszystko to skraca trwałość silnika i jego osprzętu oraz zwiększa emisję CO2 i innych substancji szkodliwych do atmosfery. Tego typu awarie występują częściej w samochodach z silnikami Diesla. Eksploatacja pojazdu z zanieczyszczonym układem dolotowym prowadzi do częstszej konieczności regeneracji filtra cząstek stałych podczas częstych krótkich podróży szczególnie w ruchu miejskim oraz do zwiększonego ryzyka przestoju w przypadku awarii i wizyty w serwisie.

Sytuacja korzystna dla warsztatów i klientów
– Motul Inject powstał jako następca programu MotulEvo – wyjaśnia Piotr Pyrka, technical manager Motul Deutschland w Polsce. – Program ten to korzystne rozwiązanie zarówno dla konsumentów, jak i warsztatów. Zapewnia wydłużoną trwałość silnika i jego wyższe osiągi. Skutkuje to zmniejszeniem zużycia paliwa oraz chroni środowisko poprzez mniejszą emisję CO2 i innych szkodliwych substancji. Warsztaty samochodowe korzystają z prostej i szybkiej aplikacji, a także z rozszerzonej usługi, którą mogą zaoferować obok wymiany oleju czy innych standardowych czynności serwisowych.
Warsztaty będą mogły kupić urządzenie w dwóch wersjach: Motul Inject „2 w 1” (czyszczenie układu paliwowego i dolotowego oraz zaworu EGR) oraz Motul Inject „3 w 1” (dodatkowo z funkcją czyszczenia DPF-a). Zasada działania obu urządzeń jest podobna: układ dolotowy i zawory EGR oraz układ paliwowy wraz z końcówkami rozpylaczy, a nawet z osadami w komorach spalania są oczyszczane z nagarów i innych osadów za pomocą odpowiednich preparatów Motul, bez demontażu wtryskiwaczy i innych części silnika. Urządzenia można podłączyć do wszystkich układów wtrysku paliwa. Należą do nich wielopunktowe, jednopunktowe oraz bezpośrednie systemy wtrysku benzyny (MPI, GDI, FSI) i wszystkie systemy wtrysku oleju napędowego w silnikach Diesla, w tym układy common rail (TDI, HDI, JTD, CDTI, CDI itp.). Zabieg jest możliwy we wszystkich popularnych samochodach osobowych i dostawczych do 3,5 t. Ciśnienie można ustawić z dokładnością od 1 do 7 barów. Urządzenie nadaje się zatem do wszystkich rodzajów paliw i ich ciśnień wtrysku.
W tym momencie na polskim rynku trwają testy i pierwsze pilotaże. O dalszych krokach programu będziemy informować w najbliższej przyszłości.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Motul Inject w wersji „3 w 1” wraz z akcesoriami
Motul Inject w wersji „3 w 1” wraz z akcesoriami
Motul Inject w wersji „3 w 1” wraz z akcesoriami

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony