Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowatorski napinacz paska
Firma SKF opracowała nową generację automatycznych napinaczy pasków rozrządu do silników.

Rozwiązanie to zawiera wiele ulepszeń w porównaniu z istniejącymi technologiami budowy napinaczy. Należą do nich łatwiejszy montaż oraz przedłużona żywotność paska w porównaniu z istniejącymi technologiami produkcji. Oczekuje się, że nowe napinacze wejdą do produkcji w 2006 roku. Napinacz paska rozrządu naciska na pasek rozrządu silnika, który utrzymuje synchronizację pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Napinacz firmy SKF reguluje się automatycznie, zapewniając stałe napięcie paska, podczas gdy zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe chroni przed “przeskakiwaniem zębów” paska w przypadku odbicia rozrusznika przy zapalaniu silnika. To zapewnia właściwe ustawienie rozrządu silnika i jego pracę. Ostatnia innowacja SKF, Inteligentna Automatyczna Jednostka Napinacza Paska (S-ABTU), posiada napinacz mimośrodowy o pojedynczym długim ramieniu, umożliwiający wyjątkowo łatwy i dokładny montaż, który zapewnia bardzo precyzyjną kontrolę napięcia paska przez cały zakres pracy silnika i przez cały okres użytkowania paska. Rewolucyjna konstrukcja poprawia również trwałość paska i przedłuża jego okres użytkowania, zapewniając przy tym ochronę przed “przeskakiwaniem zębów” i wynikającą z tego utratą synchronizacji napędu rozrządu. Firma SKF produkuje napinacze pasków od ponad 30 lat i S-ABTU jest kolejnym dowodem na zaangażowanie SKF w opracowywanie innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym nasi klienci otrzymują coraz doskonalsze produkty - powiedział Alexander de Vries, wiceprezes firmy, reprezentujący Dział Rozwoju Produktów i Systemów w Oddziale Motoryzacyjnym SKF. - Ta rewolucyjna koncepcja napinacza, ze swoim doskonałym dynamicznym działaniem i prostym procesem montażu, przyczynia się znacząco do osiągnięcia żywotności paska rozrządu równej okresowi żywotności silnika.

Kluczowe elementy S-ABTU firmy SKF
Szybki, prosty i bezpieczny montaż (technologia “Pull the Pin” – “Wyciągnij sworzeń”): Napinacz S-ABTU jest najpierw mocowany śrubami w przeznaczonym dla niego miejscu, a następnie rozpoczyna pracę wyciągając sworzeń zabezpieczający. Napinacz reguluje się automatycznie do odpowiedniej pozycji zapewniając optymalne, natychmiastowe i stałe napięcie paska. Taka prosta, uniemożliwiająca uszkodzenie urządzenia procedura montażu może być stosowana zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku, i jest równie skuteczna na linii montażowej, jak i w warsztacie. Lepsze prowadzenie paska: Jako światowy lider w produkcji łożysk, firma SKF posiada rozległą wiedzę w dziedzinie projektowania oraz wytwarzania łożysk i wiedzę tę zastosowała przy opracowywaniu S-ABTU. Zbudowano dzięki temu bardzo nowatorski napinacz o wyjątkowo wąskich tolerancjach ruchu pionowego, które minimalizują wychylanie się paska, a co za tym idzie zmniejszają hałas i wibracje oraz zmniejszają obciążenia boczne paska, tak szkodliwe dla jego żywotności.

Stałe optymalne obciążenie paska: Sprężyna w napinaczu mimośrodowym o pojedynczym długim ramieniu wytwarza stałe naprężenie paska w wąskim zakresie tolerancji we wszystkich warunkach działania silnika i pozwala na precyzyjne wyregulowanie układu dla każdego rodzaju silnika. Dzięki temu przedłużona zostaje żywotność paska, a także zmniejsza się hałas i wibracje.

Zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe: Zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe będące sercem S-ABTU, chroni przed ryzykiem “przeskakiwania zębów”, które może doprowadzić do poważnego zmniejszenia synchronizacji napędu rozrządu. W czasie jakiegokolwiek przeciwstawnego ruchu paska (tj. przy odbiciu rozrusznika przy zapalaniu silnika), sprzęgło zaczepia krążek o ramię wahliwe poruszające się sprężynowo zapewniając zwiększony i stabilny nacisk na pasek i co za tym idzie, utrzymując synchronizację napędu rozrządu.

Zwiększona trwałość paska: Połączenie kluczowych elementów konstrukcji wykorzystanych w rewolucyjnym S-ABTU oraz umiejętność firmy SKF w zakresie wytłumiania urządzenia, zwiększa trwałość paska. Dodatkowo, precyzyjny montaż połączony z optymalnym dynamicznym obciążeniem paska przez cały okres użytkowania paska minimalizuje szkodliwe oddziaływanie na pasek. S-ABTU firmy SKF został zaprojektowany w zakładzie w St. Cyr, we Francji.






B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony