Lakiernictwo i blacharstwo

25 dni temu  31.03.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Nowe auta bez ochrony. Zabezpieczenie antykorozyjne współczesnych samochodów – fakty i mity

Elementy podwozia 3-letniego samochodu klasy premium, przebieg – zaledwie 20 tys. km

Od kilku lat przy różnych okazjach (targi, konferencje, fora internetowe itp.) coraz częściej odpowiadam na pytania, jak skutecznie zabezpieczyć lakier na nowych samochodach. Coraz większa część nabywców nowych aut zdaje sobie sprawę, że jakość (trwałość) fabrycznego lakieru jest – delikatnie rzecz ujmując – niezbyt wysoka.

Na pewno znaczący udział w krzewieniu tych informacji mają powstające jak grzyby po deszczu studia detailingowe, różne „car spa” czy producenci i dystrybutorzy powłok ceramicznych oraz folii ochronnych. Oczywiście mają w tym swój interes – jeśli skutecznie przekonają nabywców nowych samochodów, że ich lakier wymaga jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia, to wielu z nich zdecyduje się na aplikację folii ochronnej czy powłoki ceramicznej, które kosztują wiele tysięcy złotych. Czy to ma sens? To bardzo ciekawe zagadnienie, warto poświęcić mu osobny...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony