Jako najciekawszy element nowego oświetlenia modelu X6 wymieniane są lampy tylne. Uzyskały one bardzo spłaszczony profil z widocznym układem pasków, z których każdy ma przypisaną konkretną funkcję oświetlenia. Układ nowej lampy i emitowane z niej światło nadąża za wzorniczą filozofią marki BMW, która implementowana jest do wszystkich nowych serii, a została zapoczątkowana w nowej wersji modelu 5.
Doskonałą iluminację pasków nowej lampy uzyskano dzięki niestosowanej nigdzie do tej pory technologii łączenia elementów z tworzyw sztucznych. W nowej lampie modelu X6 światłowody, które rozsyłają światło, składają się z dwóch elementów – paska prowadzącego światło i półwalcowej soczewki stykającej się na całej długości z paskiem prowadzącym światło. Elementy te nie są klejone, ponieważ warstwa kleju ma inną przenikalność świetlną niż materiał paska i soczewki, co wpływa na niejednorodność widocznego światła. Aby uniknąć niepożądanego zjawiska, zamiast klejenia Hella zastosowała spawanie hybrydowe, które polega na wibracyjnym rozgrzewaniu łączonych powierzchni i łączeniu ich wiązką światła podczerwonego. Hybrydowe spawanie sprawia, że elementy składowe stają się układem monolitycznym, a emitowane z tego układu światło jest jednorodne na całej długości światłowodu.
Do salonów trafił odnowiony model X6 marki BMW. Przednie światła ksenonowe, lampy tylne i przednie przeciwmgłowe dostarczyła do niego Hella, producent oświetlenia samochodowego.
Komentarze (0)